Po co zatrudniać copywritera? Przecież prawie każdy ma komputer, zna język polski i może pisać. Po co płacić komuś za coś, co można wykonać samemu? Niestety, taki tok rozumowania pojawia się w głowach wielu. Myślą, że to tylko zwykły tekst, którym należy zapchać stronę, artykuł, ulotkę czy inny nośnik informacji. Zapominają lub w ogóle nie zdają sobie sprawy z tego, że dobry tekst po prostu pozytywnie wpływa na ich firmę – jej wizerunek, postrzeganie, promocję, a przede wszystkim zyski. Dlaczego więc warto oddać pisanie profesjonaliście? 

1. Copywriter umie pisać

To chyba jedna z najważniejszych umiejętności copywriterów. I nie chodzi tu tylko o poprawą polszczyznę, nie robienie tzw. byków i składanie w miarę logicznych zdań, a nawet całych akapitów czy artykułów. W tym przypadku przede wszystkim chodzi o tzw. flow, czyli nadanie tekstom odpowiedniego tempa, logiki i po prostu płynności.

Profesjonalny copywriter pamięta także o spójności, marketingowym i sprzedażowym charakterze (w razie potrzeby) pisanych przez niego tekstów.

2. Ma perspektywę

Umówmy się, ale Ty jako właściciel firmy, czy sprzedający danych produkt lub usługę nigdy nie byłeś i nie będziesz obiektywny. Mocno skupiasz się na zaletach produktu i na utartych szlakach. Brakuje Ci innego spojrzenia na to co robisz. Dobry copywriter wydobędzie z Twojego produktu / usługi / strony www itp. więcej niż Ty jesteś w stanie wycisnąć. Wszystko dzięki doświadczeniu, odpowiedniemu podejściu, ale też dzięki perspektywie, z jaką patrzy na tekst.

3. Copywriter doradza swoim klientom

Dobry copywriter to przede wszystkim dobry marketingowiec. Nie jest tylko pisarzem maszynowo przygotowującym kolejne teksty, ale ma też zmysł reklamowy i sprzedażowy. Profesjonalny copywriter doradzi Ci także w zakresie samej promocji (z jakich kanałów komunikacyjnych warto korzystać, co warto robić, a czego nie), a także przygotuje kompleksową strategię komunikacji dla Ciebie i Twojej firmy.

4. Oszczędzi Twój czas i pieniądze

Ale jak to? Zapłacisz mu, a i tak oszczędzisz pieniądze? Dokładnie. Jeżeli nigdy tego nie robiłeś, napisanie dobrego (ale naprawdę dobrego) tekstu zajmie Ci mnóstwo czasu. Zamiast spożytkować go na pracę i rozwój swojego biznesu będziesz robił, coś na czym nie do końca się znasz. Stracisz czas – bo pisanie świetnych i chwytliwych tekstów tylko wydaje się łatwe i szybkie. Stracisz również pieniądze (pamiętaj, że nie zarabianie to też tracenie).

Nieraz lepiej schować dumę w kieszeń i zlecić daną pracę specjaliście. Skorzystasz na tym podwójnie – ominiesz frustrację i stratę czasu, a przede wszystkim w zamian dostaniesz doskonałe teksty, które pozytywnie wpłyną na Twój biznes.

Przekonałeś się do pracy copywritera?

Jeśli potrzebujesz dobrych tekstów – napisz do mnie. Oszczędzę Twój czas i nerwy, nie rujnując przy tym Twojego budżetu :).

Zadzwoń do mnie