Każdy zna najbardziej popularną wyszukiwarkę internetową – jest nią oczywiście amerykański gigant Google. To z niej korzysta najwięcej użytkowników internetu na całym świecie. Dlatego, zwłaszcza w Polsce, właśnie pod tę wyszukiwarkę optymalizujemy strony www, dbając zarówno o ich odpowiednią strukturę, czystość kodu, ale przede wszystkim teksty. Aby szybko osiągnąć wysokie (i stabilne!) pozycje w Google, nie tylko musisz wiedzieć jak stworzyć dobry tekst SEO. Powinieneś również znać zasady, którymi kieruje się algorytm googla w procesie indeksowania strony internetowych.

Czego nie wolno robić tworząc teksty SEO? W tym artykule poznasz listę rzeczy zakazanych. A dzięki zdobytej wiedzy, będziesz mógł uniknąć spadającej pozycji w wynikach wyszukiwania lub co gorsza – wykreślenia strony z indeksu wyszukiwarki (tzw. działania ręczne).

Czego nie możesz robić w pozycjonujących tekstach SEO?

Oto czynności, które są bezwzględnie zakazane, a których wykonywanie może przynieść Twojej witrynie ogromne straty. Powinien je znać zarówno każdy SEO copywriter, jak i specjalista od marketingu czy po prostu właściciel biznesu.

1. Nie umieszczaj na tworzonej przez Ciebie stronie internetowej treści kopiowanych z innych stron www

Owszem, możesz się inspirować podczas opracowywania własnych treści, ale nigdy nie posiłkuj się plagiatem i kopiowaniem wprost z innych serwisów. Po pierwsze – nazywając to po imieniu, jest to po prostu kradzież cudzej własności intelektualnej. Po drugie – Google doskonale wie, czy dana treść występuje już gdzieś indziej w Internecie i prędzej czy później ukarze Twoją stronę za posiadanie tego typu tekstów.

2. Nie posiłkuj się treściami tworzonymi przez programy do automatycznego generowania treści SEO

Umieszczanie wpisów stworzonych przez specjalne oprogramowanie niesie bowiem za sobą ogromne ryzyko. Wygenerowany tekst zazwyczaj zawiera masę błędów ortograficznych, stylistycznych, interpunkcyjnych, gramatycznych, a zdania często nie tworzą wspólnie logicznej całości. Googlowski algorytm jest sprytny i potrafi odróżnić tego typu teksty i „wyczuć”, że pochodzą one z mieszarki. A wiesz, czym to się skończy dla Twojego serwisu? Masz rację – banem.

3. Nie ukrywaj swoich tekstów

Kolejną rzeczą, której nie wolno robić jest tzw. chowanie na stronie internetowej tekstów lub odsyłaczy (np. anchor linków). O co dokładnie chodzi? Polega to na wstawianiu na białej stronie niewidocznego dla ludzkiego oka tekstu zawierającego słowa kluczowe. Taka taktyka SEO działała wiele lat temu. Obecnie jest źle postrzegana i skutecznie blokowana przez Googla. Naprawdę, nie warto jej stosować.

4. Nie pisz nie na temat

W tekstach SEO liczy się również tematyka. Ważne jest, aby w dużej mierze nawiązywały one do tematyki samej strony. Dlatego, staraj się nie używać fraz kluczowych, które nie nawiązują do treści strony internetowej. Przykłady? Jeśli sprzedajesz buty, a na swoim blogu zaczniesz rozpisywać się na tematy związane z gastronomią czy czyszczeniem kominów (tak wiem, abstrakcja) – Google może uznać to za coś dziwnego i odwdzięczyć się Tobie spadkami widoczności.

5. Nie nadużywaj słów kluczowych

Nadmierne używanie fraz kluczowych nie ma sensu i od dawna nie przynosi żadnych pozytywnych efektów. W tym wypadku tekst staje się mało wartościowy i nie ma znaczenia dla użytkownika Internetu, a co za tym idzie – Google może uznać go za spam.

6. Nie oszukuj odbiorców (bo Googla i tak nie oszukasz)

Pamiętaj też, aby tytuł artykułu / strony był spójny z tym, co użytkownik znajdzie w jej treści. Jeżeli w temacie wpisu mówisz o poradach na temat doboru odpowiedniego obuwia to użytkownik musi je znaleźć w jego treści. Nie używaj chwytliwych tematów, które nie mają nic wspólnego z faktyczną treścią artykułu – stracisz zarówno w oczach odbiorców, jak i samej wyszukiwarki.

7. Nie zapominaj o innych ważnych zasadach SEO

Dobrze napisane i wolne od błędów treści pod SEO to tylko połowa sukcesu. Aby zrobić wszystko, co tylko możesz w celu lepszego pozycjonowania serwisu pamiętaj o unikaniu także innych błędów:

  • Nie prezentuj dwóch rodzajów treści. Chodzi o to, abyś nie pokazywał tego samego tekstu w inny sposób robotom wyszukiwarki oraz „żywym odbiorcom” (np. zamiast tekstu wstawiając grafikę posiadającą treść).
  • Nie pisz długich tytułów. To z pewnością nie pomoże użytkownikom trafiającym na Twoją stronę z internetu.
  • Nie przesadzaj z linkami. W treści dodawaj je z wyczuciem. Pamiętaj także, aby były one tematycznie powiązane z treścią danej strony internetowej lub artykułu na blogu. Jeżeli zamieszczasz wpis na temat męskich zegarków – z powodzeniem możesz w nim umieścić linki do produktów (zegarków dla mężczyzn) w Twoim e-sklepie. Jednak jeśli zaczniesz linkować np. do serwisu sprzedającego opony – zarówno użytkownikom, jak i samemu Googlowi wyda się to co najmniej podejrzane.

Niedozwolone techniki pozycjonowania, czyli jak zapobiec błędom w tekstach SEO

Tworząc tekst SEO bądź uważny i przykładaj się do swojej pracy. Działanie na tzw. skróty i „po łebkach” może przynieść ze sobą więcej konsekwencji niż faktycznych korzyści. A co więcej, błędy ciężko „odkręcić”. Zwłaszcza, gdy Google uzna, że Twój serwis nie gra według jego zasad. Twoja cała, ciężka praca pójdzie na marne.

Nie trać czasu na próby oszukania GooglaUnikaj wyżej wymienionych błędów, a na pewno Twoja strona szybciej osiągnie wynik, o którym marzysz. A jeżeli potrzebujesz profesjonalnego wsparcia w tworzeniu doskonałych tekstów pod SEO i nie tylko – przejdź do strony kontaktowej już teraz.

Zadzwoń do mnie