Trzeba to powiedzieć jasno – pomysły i idealne strategie marketingowe nie istnieją. Nikt nie rodzi się mistrzem w danej dziedzinie. Tak samo, jak człowiek doskonali się z biegiem lat (i z pomocą innych), tak samo biznes nabiera wartości po upływie określonego czasu (i za sprawą konkurencji). Sportowiec, chcący zdobywać szczyty i coraz lepsze wyniki potrzebuje godnych rywali, którzy zmuszą go do ponadprzeciętnego wysiłku, a co za tym idzie – do podnoszenia swojej wartości.

Sparing w świecie biznesu

Ta analogia ma swoje odzwierciedlenie również w świecie biznesu. Nic nie motywuje bowiem bardziej niż oddech konkurencji, która powoli zaczyna nas doganiać lub firma konkurencyjna, która zostawia nasz własny biznes daleko w tyle. To nieustanna konkurencja sprawia, że przedsiębiorstwa rozwijają się szybciej, wdrażają nowe technologie, a także opracowują innowacyjne techniki i narzędzia. Bez tej rywalizacji firmy przeżywałyby stagnację.

Jest tylko jeden problem – w prawdziwym pojedynku odbywającym się na rynku zawsze musi być jakiś przegrany. Konkurencja sprawia bowiem, że klienci opowiadają się za jedną ze stron, a po pewnym czasie któreś przedsiębiorstwo musi się poddać. Jak nie tracić formy i mieć szansę w rywalizacji?

Sparing partner dla Ciebie

Sparing to wszechstronne i aktywne wsparcie w budowaniu formy biznesowej. Przed walką na prawdziwym ringu, każdy bokser ćwiczy ze swoim sparing partnerem. Ma to na celu wyeliminowanie wszystkich błędów i wyjście do pojedynku przygotowanym w 100%. To samo powinno się dziać w świecie biznesu i szeroko pojętej reklamy. Po co bowiem wychodzić do walki z dobrze przygotowanym przeciwnikiem, samemu nie będąc pewnym swojej siły?

Korzyści płynące ze współpracy ze sparing partnerem

Sparing partner pozwala ocenić, w jakiej kondycji jest Twoje przedsiębiorstwo. Co jest jego mocną stroną (i może zagrozić konkurencji), a co natomiast jest dużą wadą (którą konkurencja bez wątpienia wykorzysta). Dostrzeże również szanse i nadzieje, jakie ma Twoja firma, a także wskaże niebezpieczeństwa, które mogą na nią czyhać tuż za rogiem.

Współpraca ze sparing partnerem jest idealny rozwiązaniem zarówno dla firm, które już długo działają na rynku. Pozwala bowiem zweryfikować dotychczasowe działania i wskazać obszary wymagające poprawy. To także świetna propozycja dla właścicieli, którzy planują rozwój (wprowadzenie nowego produktu, czy wdrożenie nowego kanału sprzedaży – np. przez Internet), jak i tych, którzy rozpoczynają swoje pierwsze przedsięwzięcie. Ułatwia bowiem przygotowanie się do rywalizacji na dotychczas nieznanym gruncie.

Czy copywriter może Ci pomóc?

Odpowiedź oczywiście brzmi tak – dobry copy to także doskonały sparing partner, który szybko i trafnie zdiagnozuje błędy marketingowe i komunikacyjne Twojej firmy. I z pewnością pomoże je wyeliminować :).

Prawdziwy copywriter powinien łączyć w sobie umiejętności pisania z szeroką wiedzą na temat marketingu, a także być mocno nakierunkowany na rozwój przedsiębiorstwa, z którym współpracuje. Nie musi znać się na każdej dziedzinie – czy do produkcji, czy usługach, ale musi mieć jasną wizję. Albowiem copywriting to nie pisanie dla ładnego pisania, tylko całościowa strategia egzekwowana na wielu płaszczyznach (zarówno tej tekstowej, jak i procesowej). Strategia, której celem jest osiągnięcie określonych wyników.

Zadzwoń do mnie