Aby stworzona strona www uplasowała się na wysokiej pozycji w Google, a jednocześnie była często klikana i w konsekwencji odwiedzana przez potencjalnych klientów, konieczne jest jej odpowiednie wypozycjonowanie. A co jest do tego potrzebne? Oczywiście, na finalny efekt składa się wiele elementów – kod strony, jej design, szybkość ładowania, czy chociażby grafiki. Jednak kluczową rolę odgrywają treści – zwłaszcza te zoptymalizowane pod kątem SEO, a co za tym idzie, posiadające odpowiednio dobrane słowa kluczowe.

Tworzenie wpisów na potrzeby stron www i mających na celu wsparcie pozycjonowania to nic innego jak SEO copywriting. Teksty SEO mają ogromne znaczenie, ponieważ ich unikalność i niepowtarzalność pozwala osiągnąć znaczną przewagę nad konkurencją.

Jak jednak stworzyć odpowiedni tekst SEO? Kim jest SEO copywriter? Jakie powinien mieć cechy? Na te pytania znajdziesz odpowiedź w poniższym artykule.

Kim jest SEO copywriter?

SEO copywriting to nic innego jak połączenie SEO, czyli różnych technik potrzebnych do optymalizacji dla wyszukiwarki Google oraz copywritingu – czyli tworzenia tekstów potrzebnych do pozycjonowania strony www. SEO copywriter dzięki odpowiednim umiejętnościom, pisze teksty, które „pasują” do wyników wyszukiwania w przeglądarce internetowej.

Każdy copywriter powinien znać podstawy SEO. Bez względu na to, czy specjalizuje się w opisach produktów, w tworzeniu tekstów sprzedażowych czy np.: w tekstach na bloga. Dlaczego to takie ważne? Bo znając takie podstawy skutecznie może podwyższyć pozycję danej strony w wynikach wyszukiwania, tym samym zwiększyć jej zasięg. Zdobywając przy tym nowych odbiorców lub klientów.

Jak powinien wyglądać i z czego zbudowany jest tekst SEO?

Tytuł tekstu SEO (nagłówek)

Tytuł wpisu (wyrażany zazwyczaj nagłówkiem H1), pod kątem SEO powinien zawierać najważniejsze słowa kluczowe, które mają wpływ na pozycjonowanie. Jest to szczególnie ważne, ponieważ roboty internetowe uznają frazy umieszczone właśnie w tej sekcji za najważniejsze. Korzystniej więc, umieścić je właśnie tytule. Im wyższe „h” (H1 jest najwyższe, potem H2, H3, H4 itp.) tym Google dostaje „silniejszy” znak, że dany nagłówek jest ważny. Należy pamiętać (choć szkół i teorii w tej kwestii jest wiele), że na jednej podstronie powinien znaleźć się tylko jeden nagłówek typu H1.

Co musi zawierać artykuł pod kątem SEO?

Tworząc jakikolwiek tekst SEO należy pamiętać, aby jego treść była niepowtarzalna i miała wartość dla odbiorców.

Po wprowadzeniu przez Google nowych zasad (w zasadzie gigant z USA co chwilę wprowadza drobne, jak i większe zmiany w swoich algorytmach) mających wpływ na wyniki wyszukiwania, unikalność treści ma w tym wypadku szczególną rolę. Dlaczego jest to tak istotne? Teksty, które są kopiowane traktowane są jako spam. A co więcej, wpływają na wyniki wyszukiwania w zupełnie odwrotny sposób. Tekst SEO musi być napisany poprawnie pod względem stylistycznym, gramatycznym, ortograficznym oraz musi zawierać słowa kluczowe.

Słowa kluczowe w tekście SEO

Najważniejszym elementem w tekście SEO są słowa kluczowe. Frazy, powinny zostać odpowiednio dopasowane do tworzonego tekstu. Do stworzenia listy słów kluczowych należy używać odpowiednich programów takich jak: Google Keyword czy np.: SENUTO. Dzięki tym narzędziom możemy dowiedzieć się, które słowa są częściej wyszukiwane przez użytkowników Internetu. Tym sposobem dobierając najpopularniejsze i najlepiej oddające charakter danego serwisu www.

Tworząc artykuł SEO nie należy przesadzać z ilością słów kluczowych. Zbyt częste używanie tych fraz jest nie tylko nienaturalne, ale i może doprowadzić do tego, że zostaniemy ukarani przez Google (tzw. ręczne działania). Umiejętnie stosowanie słów kluczowych pomoże Ci wygenerować ruch na Twojej stronie internetowej.

Link building i linkowanie wewnętrzne pozycjonowanej strony www

Choć to zazwyczaj nie mieści się w podstawowych kompetencjach copywritera SEO, to jednak warto o tym wspomnieć. Duże znaczenie ma linkowanie, dlatego też w optymalizacji nie należy go pomijać. Przy stosowaniu tzw. odsyłaczy należy pamiętać o następujących rzeczach:

  • Zamieszczane linki powinny posiadać w anchor text frazy kluczowe.
  • Podstrony, do których wrzucamy link muszą pasować do użytych w anchor text słów kluczowych.
  • Odsyłacz musi pasować do podstrony.
  • Treść linka powinna być różnorodna.

Trzymanie się powyższych punktów pomoże osiągnąć odpowiednio wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.   

SEO copywriter, czyli odpowiedzialność za pozycję w Google

Właściwie każdy posiadacz strony www chce, aby jego portal był jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Przekłada się to po prostu w ogromnym stopniu na jego biznes. Jednak nie każdy potrafi pisać teksty. Dlatego też, dużym zainteresowaniem cieszą się SEO copywriterzy. To dzięki takim umiejętnością, jak odpowiednie dobieranie słów kluczowych, a następnie redagowanie treści przyjaznym wyszukiwarkom, strona zaczyna pracować i osiąga z biegiem czasu coraz wyższe pozycje.

Oczywiście SEO copywriting nie jest lekiem na całe zło, a jedynie częścią wszystkich działań skupionych wokół pozycjonowania stron. Trzeba pamiętać, że nawet najlepiej zoptymalizowane i maksymalnie rozbudowane treści w niczym nie pomogą, jeśli strona jest kiepska pod względem technicznym oraz UXowym.

Jeśli szukasz copywritera, który zajmie się Twoimi tekstami SEO, a także doradzi w innych aspektach – kliknij tutaj.

Zadzwoń do mnie