Jeżeli do tej pory sądziłeś, że do zostania dobrym copywriterem wystarczy jedynie piątka na maturze z polskiego i kilka przeczytanych lektur – to byłeś w dużym błędzie. Co musisz przeczytać, aby mieć jako-takie pojęcia o pisaniu tekstów marketingowych? Czytaj dalej :).

Od dłuższego czasu staram się walczyć z mitem copywritera-pisarza, który zajmuje się tylko tworzeniem opisów i pisaniem artykułów na blogi. Copywriter to przede wszystkim doskonały marketingowiec (takim przynajmniej powinien być). Piszący skuteczne teksty, których głównym celem jest sprzedaż. Sprzedaż czyli zasięgi, kliki, otwarcia, odwiedziny stron, generowanie leadów, jak i po prostu czysta konwersja na gotówkę.

Ale do meritum. Aby copywriter bym w tym dobrym musi umieć coś więcej niż tylko ładnie pisać. Co dokładnie? O tym powiedzą poniższe pozycje.

Google Analytics dla Marketingowców (Martyna Zastrożna)

Copywriter, który nie lubi cyferek to nie copywriter. Bo jak niby miałby zmierzyć efekty swoich prac? Dobrą opinią jednego klienta? Bzdura. Dlatego tak ważna jest znajomość m.in. narzędzia Google Analytics, które nie tylko służy do sprawdzania ile osób weszło na stronę – ma znacznie więcej bardzo przydatnych funkcjonalności.

Podstawowe informacje zawarte są właśnie w tej książce. Wiedza w niej podana jest w bardzo przystępny sposób – każdy powinien ją zrozumieć i przyswoić :).

Biblia copywritingu (Dariusz Puzyrkiewicz)

Totalny must-have dla każdego copywritera, który poważnie myśli o tym zawodzie. Poważnie, czyli nie chce zostać „pisarzem blogowym”, ani „klepaczem precli”. Dariusz w swojej książce w bardzo łatwy i lekki sposób opisuje, jak należy podchodzić do pisania tekstów. Nie tylko jak je pisać, ale także jak zmienić swoją mentalność, aby były one skuteczne. Nie ma w niej miejsca na puste slogany i nic niewnoszące hasełka. Ta książka to samo „mięso” dla copywriterów chcących pisać przekonywujące teksty sprzedażowe.

Wizualny młotek. Jak wbić do głowy przekaz marki dzięki emocjonalnej sile obrazu (Laura RiesAl Ries)

Choć już nie-stricte związana z pisaniem to jednak dająca szerszą perspektywę zwłaszcza przy tworzeniu sloganów oraz kompleksowych przekazów dla marek tak dużych, jak i małych. Czyta się szybko, lekko, jednocześnie otrzymując wiele ciekawych informacji. Mi dała bardzo dużo – Tobie również da :). Polecam.

Scientific Advertising / Tajniki warsztatu legendarnego copywritera (Claude Hopkins)

Absolutna wisienka na torcie, a raczej dwie. Oto 2 pozycje książkowe napisane przez pierwszego w historii prawdziwego copywritera, które musi przeczytać każdy, bez wyjątku.

Claude Hopkins był copywriterem z krwi i kości, tworzącym gdy nie było jeszcze komputerów, a marketing polegał głównie na dystrybucji treści za pomocą gazet, gazetek i ulotek. To jednak nie przeszkadzało mu w pisaniu świetnych tekstów, które konwertowały. Jak to robił? Pomimo braku zaawansowanej technologii i tak wykonywał liczne testy (w tym A/B), analizował i wszystko wnikliwie sprawdzał. Jak widzisz, copywriting to nie tylko piękne słowa 🙂 – a utwierdzisz się w tym po przeczytaniu obu tych książek.

Czy coś jeszcze?

Naturalnie książek „z branży” jest znacznie więcej. Jednak ja pozwoliłem sobie wybrać te, które istotnie wpłynęły na moje życie, a konkretnie fakt, że jestem copywriterem. Dzięki w/w pozycjom coraz lepszym :).

Chcesz skorzystać z moich usług i przekonać się osobiście? Zrób klik w tym miejscu.

Zadzwoń do mnie