Każdy z nas wie, że opisywanie produktu, który chcemy sprzedać bezpośrednio zwiększa naszą sprzedaż. Co więcej, dobry opis sprawia, że na stronę www zaczyna wchodzić coraz to więcej nowych klientów za pomocą wyszukiwarki Google. Tak, więc warto zapoznać się i stosować wskazówki, które pomogą stworzyć najlepszy opis.

Głównym celem e-sklepu jest zwiększenie Twoich przychodów. Dzięki odpowiedniemu opisowi zwiększamy prawdopodobieństwo dotarcia do coraz to większej liczby klientów. Pozycja wyników wyszukiwania jest zależna od wielu czynników. Najważniejszym z nich jest unikalność i napisanie wartościowego opisu sprzedażowego dla Google oraz dla potencjalnego klienta. To zapewnia lepsze pozycjonowanie w Google, a u klienta rodzi się chęć jak najszybszego posiadania opisanego produktu.

Frazy kluczowe w opisach zwiększają prawdopodobieństwo wyszukiwania

W opisywanych produktach należy zawierać frazy kluczowe związane z branżą oraz sprzedawanym towarem. W tym wypadku trzeba wypisać najważniejsze sformułowania związane z danym produktem. Warto wspomóc się odpowiednimi programami tj: Google Search Console oraz Google Analytics. Dzięki nim można sprawdzić, jakie zapytania kierują użytkowników na sklep internetowy. Pomocne są również narzędzia zewnętrzne np: SEMSTORM czy SENUTO. Tu można sprawdzić frazy najczęściej wyszukiwane, ich pozycję, liczbę wyszukiwań oraz konkurencję. Dzięki tej opcji możesz przeanalizować swoich rywali i porównywać swoją pozycję. Istnieją też inne narzędzia np: Keyword mixer, który łączy frazy kluczowe oraz Planer słów – Adwords otrzymując propozycję najważniejszych kluczy z miesięczną liczbą wyszukiwań. Również Google jest bardzo pomocny. Podpowiada on podczas wpisywania zapytania dalszą część, którą klient wpisałby szukając produktu oferowanym na sklepie online.

We wszystkim trzeba mieć umiar – nie nadużywaj fraz kluczowych w swoich opisach

Nie należy jednak przesadzać z ilością fraz kluczowych. Trzeba podejść do tego z rozwagą, ponieważ zbyt duże nasycenie takimi słowami będzie nienaturalne. Wystarczy użyć ich maksymalnie 2-3 razy w danym opisie. Przesadne używanie fraz kluczowych nie zachęci bardziej potencjalnego klienta do zakupów. Wręcz może uznać ten opis za “bełkot”, który tak naprawdę nie wiadomo czemu miałby służyć. Ponadto, sama wyszukiwarka też nie lubi, gdy opis jest przesycony nie do końca naturalnie wyglądającymi frazami. Co za dużo to niezdrowo – kieruj się tą maksymą.

Niepowtarzalność jako jeden z najważniejszych czynników opisów SEO

Sukcesem zwiększenia sprzedaży jest to, aby opis produktu był unikalny. Nie kopiujemy z innych opisów i innych stron producentów oferujących podobne usługi lub produkty. To działa w zupełnie odwrotny sposób. Nie chodzi tu o plagiat.

Wiem, przygotowanie takich opisów jest czasochłonne. Jednak jest i na to sposób. Postaraj się zachęcić nabywców Twoich usług / towarów do napisania opinii, pisz bloga lub twórz poradniki. Takimi działaniami zwiększasz swój zasięg i dzięki temu trafiasz do większej liczby potencjalnej klienteli. Cel, który chcesz osiągnąć będzie szybciej osiągnięty i będzie bardziej miarodajny.

Opis ma trafiać do klienta e-commerce

Pamiętaj, że Twoim celem jest sprzedaż. Tworząc opis w pierwszej kolejności myśl o swoim nabywcy. Pisz tak, aby czytający bez zastanowienia kupił to co oferujesz. Tekst powinien być czytelny, mało skomplikowany, zawierający najważniejsze informacje. Taki manewr ma na celu zbudowanie u klienta potrzeby posiadania danej rzeczy. Jeżeli wydaje Ci się to trudne, postaw takiego klienta na swoim miejscu i zadaj sobie pytanie, co przekonałoby Ciebie do zakupów. To zagwarantuje sukces.

Produkt na e-sklepie – podpowiedź

W optymalizacji sklepu internetowego pod kątem SEO duże znaczenie odgrywa prawidłowa budowa adresów url. Muszą być one czytelne. Klient dzięki temu już od pierwszych chwil wie na jaką stronę trafił. Zrezygnuj ze skomplikowanych ciągów cyfr i znaków. Ważnym elementem jest też linkowanie między towarami. To zwiększa sprzedaż oraz ułatwia robotom wyszukiwarki Google w poruszaniu się po witrynie.

Ciężka praca popłaca – poświęcony czas na opisach zawsze jest miarodajny

Podsumowując: jeżeli zależy Ci na zwiększeniu swojego zasięgu i wygenerowania większej sprzedaży, warto poświęcić trochę więcej czasu na przygotowanie opisów SEO. Nagrodą będzie zwiększenie przychodów oraz  liczby zainteresowanych klientów skłonnych kupić Twój produkt i polecić go innym. Kierując się tymi wskazówkami zrealizujesz swój plan. A jeżeli nie chcesz robić tego osobiście i potrzebujesz wsparcia copywritera – skontaktuj się ze mną, a Twoja strona zacznie lepiej zarabiać.

Ogłoszenie parafialne

Ten artykuł został napisany przez nowego autora – Patrycję, która wkrótce na dobre zadomowi się na tym blogu :).

Zadzwoń do mnie