O definicji działań content marketingowych powiedziano już wszystko. Słowo „content” odmieniano już przez wszystkie przypadki. Stąd nie sądzę, abym mógł stworzyć kolejną jego definicję. Skupię się za to na objaśnieniu, w czym content marketing może pomóc i w jaki sposób go wykorzystać, aby jak najmniejszym nakładem kosztów i pracy osiągnąć jak najwięcej.

Czemu mogą służyć działania content marketingowe?

Marketing treści może pełnić kilka ról i co najlepsze, może to robić jednocześnie.

Po 1 świetnie sprawdza się w promowaniu marki własnej, zarówno osoby, jak i całej firmy (choć z pewnością zadowalające efekty znacznie łatwiej i szybciej przychodzą w pierwszym przypadku). Na łamach bloga można bowiem: dzielić się swoją wiedzą, udostępniać ciekawe materiały, publikować artykuły i poradniki, a nawet poszczególne wpisy opierać tylko i wyłącznie na samych grafikach. Takie działania stawiają osobę czy firmę prowadzącą bloga w roli eksperta. Tym samym budują autorytet i zaufanie, a w dłuższym czasie przynoszą klientów.

Po 2 genialnie wspiera działania SEO (właśnie głównie dlatego prowadzę ten blog). Odpowiednio napisane (i zoptymalizowane pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarce Google) artykuły potrafią zdziałać cuda, jeśli chodzi o szybkie dostanie się do top10 Googla. Regularnie prowadzony i odpowiednio skonfigurowany blog potrafi zrobić kawał dobrej roboty i zastąpić inne działania SEO. Bo po co płacić agencjom, jeśli prowadzenie bloga załatwia sprawę?

Po 3 stanowi idealne narzędzie do komunikacji – z fanami, followersami na różnych platformach. Blog jest punktem wyjścia do innych działań marketingowych, które można wykorzystać na wielu płaszczyznach. Np. publikujesz nowy wpis na blogu, następnie krótki opis i link umieszczasz na swojej stronie na facebooku, publikujesz na twitterze i intagramie. Efekt? Zasięg rośnie, a krok za nim rosną i zyski. Wszystko za pomocą 1 wpisu! Marka (osoba prowadząca blog) komunikuje się za pomocą wpisów, natomiast czytelnicy „odpowiadają” za pomocą komentarzy, udostępnień i innych reakcji.

Chcesz prowadzić bloga, jednak nie wiesz jak zacząć?

Przekaż to zadanie osobie, która zajmuje się tym na co dzień – i to profesjonalnie!

Skontaktuj się ze mną. W tym miejscu znajdziesz namiary.

Shares
Share This

Czy ten artykuł jest pomocny?

Tak? Zrób mi przysługę i podziel się nim z innymi. Dziękuję :)!

Shares