Sprzedaż w tym popularnym serwisie, z roku na rok staje się coraz trudniejsza. Z jednej strony, z powodu rosnących oczekiwań rynku i klientów, a także powiększającej się konkurencji pośród innych internetowych sprzedawców. Z drugiej – ze względu na zmiany, jakie serwis regularnie serwuje swoim użytkownikom. Co zrobić, aby sprzedawać więcej? Z pewnością od razu na myśl przychodzi Ci konkurowanie ceną. Pytanie, jak długo taka walka może potrwać, aż zdasz sobie sprawę, że biznes przestaje się opłacać? Konkuruj opisem, a konkretnie wartościami, jakie dajesz swoim klientom. Nie wiesz jak? Sprawdź ten artykuł!

Grafika już nie taka ważna

Od momentu unifikacji aukcji, sprzedawcy stracili bardzo duży atut, jakim były szablony allegro. Każdy mógł się wyróżnić na tle konkurencji. Wystarczyło postawić na unikalną grafikę, przyciągającą wzrok i zachęcającą do zakupu, proste. Obecnie, każda aukcja jest prawie taka sama. Różni je tylko zdjęcia i opisy. I to własnie w tym drugim aspekcie powinieneś upatrywać swoje szanse na odróżnienie się od innych sprzedawców, a tym samym zwiększenie sprzedaży. Jednak zacznijmy od początku.

Czego nie wolno pisać na allegro?

Nie możesz pisać o sobie, swojej firmie, o tym, że dajesz gwarancję na swoje produkty. Nie wolno Ci również wspominać o dostawie i transporcie towarów, a nawet zachęcać do kontaktu czy odwiedzenia Twojej strony www. Lista tematów zakazanych jest dość długa.

Co wolno robić?

Jedyne, co możesz robić to pisać o produkcie. Tylko i wyłącznie. Jego parametrach, wymiarach, cenie, a także zaletach. I wiesz co? Właśnie tym ostatnim elementem możesz sprawić, że klienci będą kupowali u Ciebie. Oczywiście, o ile dasz im ku temu odpowiednie powody.

Jak tworzyć skuteczne opisy produktów w serwisie allegro?

Daj odczuć, że to co sprzedajesz to nie zwykły produkt, a wartość, która wpłynie na życie klienta. Odwołuj się do liczb i faktycznych wartości, jakie oferuje dany towar. Przykłady?

Sprzedając czarne buty napisz, że poza eleganckim wyglądem i wygodą, otrzyma także komfort użytkowania. W końcu nie trzeba będzie ich tak często myć :).

Jeżeli sprzedajesz np. drogie akumulatory lub baterie cechujące się ponadprzeciętną żywotnością – wskaż to jako ich główną zaletę. Odwołaj się do korzyści, jakie będzie miał klient po ich zakupie (po 1 – ogromne oszczędności wynikające z tego, że produkt posłuży znacznie dłużej niż tańszy odpowiednik, po 2 – bezpieczeństwo i komfort, że nigdy nie zawiedzie).

Każdą wartość, o ile tylko się da, popieraj liczbami i wyliczeniami. W ten sposób zobrazujesz faktyczne korzyści klienta. Oszczędność czasu, pieniędzy, zdrowia? To wszystko możesz ująć w liczbach.

Przykładów można wymieniać bez liku, ale we wszystkich chodzi o jedno – znalezienie korzyści na klienta. Nie skupiaj się bowiem na samym parametrze produktu. Staraj się, na pozór zwykłą cechę lub liczbę (np. wymiar) przekuć w zaletę – i odpowiednio zakomunikować ją odbiorcy. To z pewnością zadziała.

Opisy na allegro to nie Twoja bajka?

Moja za to jak najbardziej! Skontaktuj się ze mną, a z chęcią napiszę dla Ciebie opisy, które będą sprzedawać – i to dużo!