Wstępne wyjaśnienie: dotychczas miałem ogromną przyjemność pracować z wieloma trenerami, dietetykami, a także ludźmi po prostu związanymi ze sportem. Dodatkowo, od końca 2018 roku współtworzę projekt o nazwie Vikings Run – legendarny bieg z przeszkodami. Swoje doświadczenia zdobyte na tym polu ująłem w poniższym artykule – tworząc tym samym mini-poradnik dla każdego trenera 😊. A więc zaczynajmy! 

Marka osobista trenera personalnego 

Ukończone studia, posiadanie profesjonalnej wiedzy i umiejętności, a także kilka ciekawych sukcesów na koncie. Obecnie żadna z tych rzeczy nie daje Ci gwarancji na to, że staniesz się uznanym trenerem, do którego będą ustawiać się całe kolejki klientów. Kluczowym czynnikiem wpływającym nie tylko na Twoją rozpoznawalność, ale przede wszystkim na fakt, czy potencjalni podopieczni w ogóle Ci zaufają, jest Twoja marka osobista. 

Co musisz zrobić, aby stworzyć wizerunek godny zaufania, a przede wszystkim taki, który sprawi, że ludzie będą chcieli korzystać właśnie z Twoich usług? Poznaj kilka sprawdzonych wskazówek, które znacznie ułatwią Ci dotarcie do tego celu. 

Bądź wiarygodny 

W tym przypadku nie ma drogi na skróty. Jeśli chcesz uczyć innych, co mają robić, aby zyskać świetną sylwetkę – to sam musisz taką posiadać. Jeżeli chcesz edukować, jak zdrowo powinni się odżywiać – sam nie możesz pozwalać sobie na jedzenie byleczego. Wreszcie, jeśli przygotowujesz zawodników do osiągania konkretnych rezultatów, a nawet wygrywania zawodów – na Twoim koncie również powinno znajdować się przynajmniej kilka triumfów. 

Dziel się wiedzą i pomagaj innym 

Tak! Nawet za darmo 😊. Pamiętaj, że personal branding to w dużej mierze kreowanie w oczach innych swojej osoby jako eksperta w danej dziedzinie. Nie zrobisz tego dobrze, jeśli za każdą poradę czy wskazówkę ludzie będą musieli Ci płacić. Dlatego, dziel się swoimi spostrzeżeniami oraz bogatą wiedzą wszędzie tam, gdzie tylko możesz: na siłowni, na sali treningowej, w szatni, a nawet w portalach społecznościowych. 

Nie bądź skromny 

Skromność jest cnotą, ale w tym przypadku może okazać się skutecznym hamulcem Twojego rozwoju. Jeżeli jesteś pewny swoich umiejętności to nie bój się o tym mówić. Chwal się zarówno swoimi osiągnięciami, jak i sukcesami swoich podopiecznych. To one są Twoją najlepszą wizytówką. 

Buduj swoją społeczność 

Nie traktuj swoich podopiecznych jedynie jako źródła stałego dochodu. Buduj z nimi więź, która sprawi, że staną się Twoimi najlepszymi ambasadorami. Przecież wiesz, że polecenia i rekomendacje to najlepsze i najbardziej skuteczne formy reklamy (i to darmowej!). 

Używaj odpowiednich narzędzi 

Ok, omówiliśmy sobie najważniejsze elementy zachowania. Dlatego teraz pora przejść do narzędzi, które ułatwią Ci budowanie swojej marki osobistej. Jak pewnie się domyślasz, kluczowy w tym wszystkim będzie Internet oraz jego umiejętne wykorzystanie. W związku z tym: 

  • Załóż swoją własną stronę www 

Jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś – każda chwila zwłoki działa na Twoją niekorzyść. Pamiętaj bowiem, że strona internetowa jest Twoją wizytówką. To dzięki niej potencjalni klienci mogą Cię poznać, sprawdzić Twoją ofertę i po prostu móc się z Tobą skontaktować. 

  • Bądź aktywny w social mediach 

Na żywo nie masz możliwości pomagania każdemu, kogo spotkasz. Co innego w Internecie – dzięki niemu Twoje zasięgi są prawie nieograniczone, a Twój przekaz może dotrzeć praktycznie do wszystkich. Dlatego aktywnie korzystaj z Facebooka, Instagrama, a nawet LinkedIna, regularnie publikując na nich ciekawe porady i wskazówki, a od czasu do czasu także chwaląc się swoimi osiągnięciami. Nie boisz się występować przed kamerą*? Aktywność na portalu YouTube pozwoli Ci na jeszcze skuteczniejszą promocję Twojej osoby. 

* Tak? Prędzej czy później – i tak będziesz musiał wyzbyć się tego strachu. 

  • Prowadź bloga 

Trener i blog? A po co to komu? Wyobraź sobie, że Twój własny blog jest jednym z najlepszych miejsc na dzielenie się swoją wiedzą, a co za tym idzie – sukcesywne budowanie pozycji eksperta w Twojej dziedzinie. Ponadto, regularnie prowadzenie bloga, a co za tym idzie – publikowane wpisy wpływają pozytywnie na pozycjonowanie całej Twojej strony www, ale to już temat na osobny artykuł 😊. 

Czy wszystko musisz robić sam? 

Oczywiście, że nie. Prowadzeniem social mediów, bloga, a nawet redagowaniem strony internetowej może zająć się za Ciebie profesjonalny copywriter lub po prostu doświadczony marketingowiec. Twoja marka będzie w dobrych rękach, a Ty w tym czasie będziesz mógł zająć się tym, co umiesz najlepiej – trenowaniem i motywowaniem innych 😉!