Jeżeli kiedykolwiek zdarzyło Ci się współpracować z copywriterami – z pewnością doskonale znasz ten przelicznik. A jeśli nie i nadal zastanawiasz się, co to takiego – właśnie z myślą o Tobie powstał ten krótki i rzeczowy artykuł.
Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, co oznacza ten skrót, a także, w jaki sposób można zamieniać go również na inne formaty treści.
Czym jest 1000 zzs?
1000 zzs, czyli po prostu tysiąc znaków ze spacjami, to jeden z najpopularniejszych sposobów rozliczania pracy polskich* copywriterów. Oznacza on nic innego, jak kalkulację ilości napisanej treści – uwzględniając w niej zarówno litery, znaki interpunkcyjne oraz znaki specjalne, jak i znajdujące się pomiędzy nimi spacje.
Stosuje się go do łatwego określania wynagrodzenia, a często również zakresu oraz czasu pracy – przy tworzeniu opisów produktów i kategorii oraz wpisów blogowych.
Niektórzy wykorzystują go również w przypadku treści stron internetowych albo (o zgrozo!) – landing page czy ofert sprzedażowych. Jednak dla mnie 1000 zzs pozostaje świetnym przelicznikiem do wspomnianych wpisów, kategorii i produktów, który z jednej strony zapewnia transparentność współpracy, a z drugiej – pozwala na sprawną kalkulację cen.
* Na zachodzie zdecydowanie częściej i chętniej stosuje się rozliczenie na podstawie całych słów.
Jak przeliczyć znaki ze spacjami na słowa i strony?
Jeżeli zastanawiasz się, w jaki sposób tysiąc zzs znajduje swoje przełożenie na inne formaty, czyli słowa oraz całe strony – już odpowiadam :).
1000 zzs – ile to słów?
Biorąc pod uwagę, że średnia w języku polskim wynosi około 7 znaków na 1 słowo – 1000 znaków ze spacjami to w przybliżeniu 140 słowa.
1000 zzs – ile to stron?
Przyjmując, że standardowo sformatowana strona A4 mieści 1800 znaków ze spacjami – napisanie 1000 zzs oznacza wypełnienie takiej strony w około 55%.
1000 zzs w przeliczeniu na słowa i strony – podsumowanie
Mam nadzieję, że ten krótki, ale zarazem treściwy wpis rozwiał wszystkie wątpliwości i pozwolił Ci dowiedzieć się, czym jest 1000 zzs. Jeżeli potrzebujesz więcej ciekawych porad z zakresu marketingu, sprzedaży, a zwłaszcza contentu – zapraszam Cię do lektury innych wpisów na moim blogu o copywritingu i nie tylko.
Jestem profesjonalnym copywriterem i marketingowcem “z krwi i kości”.
Pomagam właścicielom i managerom firm, marketerom, agencjom reklamowym oraz wszystkimi osobom, które chcą rozwijać biznes i zarabiać więcej.
Doradzam i tworzę dla nich teksty, które pomagają w komunikacji, budowaniu marek, pozycjonowaniu stron, a przede wszystkim zwiększaniu sprzedaży.