Copywriting blog
Uczę, jak działa copywriting
Sprawdź ciekawostki, porady i praktyczne wskazówki związane z pisaniem tekstów.
Czym jest model AIDA i jak wykorzystać go w copywritingu? Definicje i przykłady.
Klasyczny model AIDA składa się z 4 elementów: attention (uwagi), interest (zainteresowania), desire (pożądania) oraz action (działania). Jednak z biegiem lat został on rozbudowany o nowe, bardziej...
Naming w 7 krokach, czyli jak stworzyć nazwę firmy, marki lub produktu?
Z tego artykułu dowiesz się, jak powinien wyglądać proces profesjonalnego namingu. Czyli takiego, który pozwoli Ci wypracować prostą, łatwą do zapamiętania, unikalną, a zarazem bardzo skuteczną...
UX copywriting: 6 złotych zasad pisania tekstów, które chce się czytać
Jeden z moich poprzednich artykułów poświęciłem szczegółowemu omówieniu zagadnieniu UX writingu. Po jego publikacji doszedłem do wniosku, że temat jest znacznie szerszy niż mogłoby się wydawać. Stąd...
Oferta handlowa: 10 kroków, jak napisać legendarną ofertę sprzedażową
Co sprawia, że jedne oferty handlowe sprzedają jak szalone, a inne od razu po otwarciu lądują w koszu, z którego już nie wracają? Co musi zawierać oferta, aby Twój odbiorca nie tylko chciał ją...
KPI w copywritingu: jak wyznaczać i mierzyć skuteczność swoich tekstów?
Skąd wiedzieć, że inwestycja w copywriting jest opłacalna? Czy dobry tekst to taki, który spodoba się Tobie bądź Twoim klientom? A może taki, który przyniesie Twojej firmie konkretne i...
Copywriting antysprzedażowy: 7 błędów, przez które Twoje teksty nie sprzedają
Jak tworzyć skuteczne teksty sprzedażowe, które nie tylko zaangażują Twoich odbiorców, ale poprowadzą ich prosto do zakupu? Na początek musisz ustrzec się błędów, które mogą zniweczyć nawet...
Dlaczego ludzie kupują? Co musi zawierać content, aby sprzedawał?
Copywriting sprzedażowy to sztuka prezentowania, jak dany produkt bądź usługa wpływa na życie ich odbiorców. Dobry tekst to taki, który nie tylko opisuje samą ofertę, ale przede wszystkim...
Copywriterski bullshit. Zwroty, przez które Twoje teksty są nudne i nieskuteczne.
Większość osób zajmujących się pisaniem tekstów, popełnia jeden zasadniczy błąd. Bazują na starych, utartych, a przede wszystkim nieskutecznych schematach, które zamiast przynosić wymierne korzyści...
Evergreen content. Jak tworzyć treści, które nigdy się nie starzeją?
Znasz pojęcie evergreen? Pewnie wiele razy udało Ci się z nim spotkać przy okazji utworów muzycznych. Właśnie w taki sposób określa się piosenki, które nigdy się nie starzeją, które zawsze brzmią...
Strony dla copywriterów, czyli gdzie szukać: wiedzy, inspiracji oraz zleceń
To pytanie zadają sobie zazwyczaj najmłodsi adepci sztuki copywritingu (jak to brzmi 😜). Jestem jednak przekonany, że w tym artykule nawet starsi stażem copy i tzw. “wyjadacze”, znajdą coś dla...
Anchor text: definicja, rodzaje i korzyści płynące z jego stosowania
Anchor text, skomplikowane i całkowicie zbędne pojęcie, czy też łatwy sposób na wsparcie promocji Twojej firmy w Internecie? Zaraz się przekonasz, bo z tego artykułu dowiesz się: czym on jest, w...
Niepowtarzalny copywriting. Garść powodów, dlaczego Twoje teksty muszą być unikalne.
Jeżeli choć trochę interesujesz się zagadnieniami związanymi z pozycjonowaniem, czy po prostu obszarem SEO copywritingu, z pewnością nieraz zdarzyło Ci się usłyszeć o tym, że musisz posiadać...
Ludzki copywriting. B2B czy B2C, a może po prostu H2H?
Wiele firm swoją promocję opiera na prostym podejściu, dzielącym klientów na 2 typy: klientów firmowych oraz detalicznych (osoby fizyczne). Przez lata utarło się bowiem, że komunikacja B2B musi być...
Definicja microcopy. Czym jest i co warto o nim wiedzieć?
Microcopy (micro copy), czyli skrót pochodzący od nazwy micro copywriting. Mianem tym określamy krótkie teksty oraz informacje prezentowanie stronach internetowych, banerach oraz innych materiałach...
Copywriter zlecenia i praca dla copywritera. Gdzie ich szukać i jak zdobywać?
Praca w zawodzie copywritera dla wielu ludzi przypomina istną podróż po sinusoidzie. W trakcie, gdy jedni mogą liczyć na satysfakcjonujące stawki i ilość zleceń, z którą ledwie sobie radzą, inni...
Obalam 4 największe mity o copywritingu
Ile razy zdarzyło Ci się usłyszeć, że pisanie tekstów to “żadna praca”? Że każdy może to robić, albo co gorsze – to idealny sposób na dorobienie sobie do pensji, ale pod żadnym pozorem nie jedyne...
Cold mailing – przepis na idealną wiadomość, która sprzedaje
Swoją popularność zawdzięcza postępującej digitalizacji biznesu, spadającej skuteczności tradycyjnego cold callingu, a przede wszystkim kreatywności i nieszablonowemu podejściu...
Język korzyści. Ostateczny przewodnik po komunikacji wartości, której celem jest sprzedaż.
Sztuka perswazji, umiejętność opowiadania o zaletach danego produktu lub usługi, a może zwykła perfidna manipulacja? Czym tak naprawdę nazywamy mityczny język korzyści? W jakich formach on...
Copywriting – poznaj wszystkie jego rodzaje i odmiany
W dużym skrócie copywriting polega po prostu na pisaniu. Jednak w związku z dużą ilością specjalizacji, a także mediów (strony www, maile, blogi, ulotki, banery, plakaty, radio, telewizja i wiele...
Jaką treść musi zawierać landing page lub strona www, aby sprzedawała?
Jaki rodzaj treści musi zawierać każda strona internetowa, której celem jest sprzedaż? Jakie elementy decydują o jej sukcesie? Czego nie możesz pominąć podczas planowania układu swojej witryny?...
Oczekiwania przedsiębiorców wobec copywriterów – jak im sprostać?
Stałe zlecenia od firm są dla wielu copywriterów bardzo atrakcyjną perspektywą pozwalającą utrzymać się z pisania. Przedsiębiorcy mają jednak konkretne oczekiwania w stosunku do tekstów i przebiegu...
Copywriter zdalnie, czy na miejscu? Etat czy freelancer? Którego copywritera wybrać?
Twój internetowy biznes rośnie w siłę i jak każda tego typu działalność – potrzebuje coraz więcej treści. Zauważasz to także Ty i w końcu stoisz przed zadaniem zatrudnienia copywritera, na którego...
Gdzie szukać i jak wybrać najlepszego copywritera? 11 praktycznych wskazówek.
Copywriter, kopirajter, pisarz czy po prostu człowiek od tekstów. Terminologia to rzecz wtórna, jeśli poszukujesz osoby, która zajmie się przygotowaniem skutecznych treści na Twoją stronę...
Kilka porad, jak tworzyć opisy allegro i sprzedawać więcej
Sprzedaż w tym popularnym serwisie, z roku na rok staje się coraz trudniejsza. Z jednej strony, z powodu rosnących oczekiwań rynku i klientów, a także powiększającej się konkurencji pośród innych...
Czym jest UX writing? Co musisz o nim wiedzieć?
UX writing jest pojęciem coraz częściej wykorzystywanym i poruszanym w zagranicznych mediach. W Polsce temat ten jest nieznany i praktycznie całkowicie pomijany. Wielka szkoda, ponieważ UX copy to...
Kim jest copywriter? Co robi, gdzie pracuje i jak go znaleźć?
W obecnych czasach copywriter utożsamiany jest z osobą tworzącą teksty. Jest to zawód, który opiera się na wszechstronności i elastyczności. Copywriter robi wpisy na blogi, tworzy opisy sprzedażowe...
Jaki może być Twój artykuł? Poznaj 5 typów wpisów blogowych.
Artykuł jest nie tylko zlepkiem słów, które mają jakoś brzmieć i mieć “w miarę” jakiś sens. Tworzony tekst ma trafiać do odbiorcy i zachęcić go do zakupu, do dalszej lektury lub w zależności od...
Czy pisanie artykułów na bloga jest trudne? Jak napisać skuteczny wpis?
Pisanie tekstów nie jest skomplikowaną pracą. Jednak nie każdy potrafi z marszu usiąść i zacząć jak mistrz. Człowiek, jako stworzenie niezwykle rozumne jest wstanie wszystkiego się nauczyć. Trening,...
Komu zlecić copywriting? Freelancer czy agencja makretingowa?
Skoro za taki temat wziął się freelancer to odpowiedź może być tylko jedna, nieprawdaż? A może jednak się zdziwisz? Blog traktuję jako sposób na swoją autopromocję, ale także Twoją edukację....
Dlaczego w marketingu liczy się prawda? Copywriter nie może być kłamcą.
W mojej pracy zawsze wyznaję zasadę, aby pisać o produktach, usługach, czy całych firmach tylko to, co jest prawdą. Pamiętam, że odbiorcami tych treści zawsze są klienci - rozpatrywani w kategoriach...
3 elementy, które musi posiadać każdy skuteczny opis produktu
Każdy szanujący się e-commerce wie, jak ważne są opisy produktów oferowanych do sprzedaży swoim klientom. Z jednej strony zapewniają odpowiedni ruch na stronie (za sprawą SEO), z drugiej natomiast...
Sprzedaż + SEO, czyli jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym
Każdy z nas wie, że opisywanie produktu, który chcemy sprzedać bezpośrednio zwiększa naszą sprzedaż. Co więcej, dobry opis sprawia, że na stronę www zaczyna wchodzić coraz to więcej nowych klientów...
Czy copywriter i webwriter to jedno i to samo? Poznaj kluczowe różnice.
Przez lata pojęcie zawodu copywritera, jak i zadań, które on wykonuje, bardzo się rozmyło. Niegdyś copywriter był postrzegany jako typowy twórca tekstów sprzedażowych - czy to haseł, sloganów,...
5 narzędzi, które powinien znać i używać każdy copywriter. Znasz je?
Od zawsze powtarzam, że dobry copywriter to przede wszystkim dobry marketingowiec. Im więcej umie, tym więcej może zaoferować swoim klientom. A im więcej im zaoferuje, tym więcej zarobi :). Proste....
Książki o copywritingu – pozycje, które musi przeczytać każdy copywriter
Jeżeli do tej pory wydawało Ci się, że do zostania dobrym copywriterem wystarczy jedynie piątka na maturze z polskiego i kilka przeczytanych lektur - to byłeś w dużym błędzie. Copywriting, poza...
Copywriter, jako sparing partner. Lustro, w którym zobaczysz siebie?
Trzeba to powiedzieć jasno - pomysły i idealne strategie marketingowe nie istnieją. Nikt nie rodzi się mistrzem w danej dziedzinie. Tak samo, jak człowiek doskonali się z biegiem lat (i z pomocą...
Potrzebujesz wpisu na Twój blog?
Copywriter blog, czyli informacje o copywritingu i wszystko o tworzeniu tekstów
Sekcja na blogu w pełni poświęcona dziedzinie copywritingu, czyli wszystkiemu, co związane z pisaniem tekstów. Tych na strony, artykuły i wiele innych. Czym jest kopirajting? Czym zajmuje się profesjonalny copywriter? Jakie specjalizacje występują w tym zawodzie? Ile trzeba zapłacić za dobry tekst? Absolutnie wszystko, co musisz wiedzieć na temat zawodu copywritera znajdziesz właśnie na tym blogu. Dowiesz się, jakie są rodzaje copywritingu oraz jak wygląda praca copywritera. Sprawdź, ile zarabia copywriter, a także jak znaleźć najlepszego z nich. Poznaj historię, wady i zalety tego fachu – co zrobić, aby stać się kopirajterem. Zobacz, jakie cechy, umiejętności i wiedzę powinien posiadać w pełni profesjonalny copywriter. Te oraz wiele więcej informacji dostarczy Ci mój copywriterski blog. Miłej lektury!