SEO blog
Wyjaśniam, jak działa SEO
Poznaj najważniejsze definicje, porady oraz ciekawostki na temat szeroko pojętego pozycjonowania.
SEO copywriting – czym są i jak tworzyć teksty pozycjonujące?
Przez lata obowiązywał podział, według którego wyróżnialiśmy teksty jakościowe oraz teksty SEO. Pierwsze wykorzystywano w kampaniach reklamowych, do sprzedaży czy przy aktywności w social media. Te...
Pozycjonowanie lokalne – co to jest? Jak działa SEO na lokalnym rynku?
Co zrobić, aby potencjalni klienci, którzy poszukują usług lub produktów w Twoim regionie, częściej trafiali do Ciebie, niż do konkurencji? Odpowiedzią na to wyzwanie może być lokalne SEO -...
Jak pozycjonować bloga? Porady SEO dla blogerów (i nie tylko).
Dobrze prowadzony blog firmowy (i nie tylko) jest furtką, która otwiera Twój biznes na większe zasięgi, licznych odbiorców, a co za tym idzie - także nowych klientów. Jest jednak jeden mały haczyk....
Frazy kluczowe – czym są? Jak analizować i dobierać słowa wpływające na SEO?
SEO copywriting już dawno przestał być domeną zarezerwowaną dla najniższej jakości tekstów preclowych, mających za zadanie jedynie wypełnić dany serwis internetowy. W tej dziedzinie,...
Narzędzia dla copywritera, które wspierają SEO copywriting, sprzedaż i analizę
Od zawsze powtarzam, że dobry copywriter to przede wszystkim dobry marketingowiec. Im więcej umie, tym więcej może zaoferować swoim klientom. A im więcej im zaoferuje, tym oczywiście więcej na tym...
Meta title i meta description – ile znaków? Długość meta tagów.
Jeżeli już tworzysz lub wkrótce zamierzasz podjąć się pisania tekstów na potrzeby sklepów i stron internetowych - prędzej czy później przyjdzie Ci się zmierzyć ze... zmorą wszystkich copywriterów....
Jak napisać artykuł SEO? Poradnik pisania artykułów na blog.
Artykuły pisane pod SEO już dawno przestały być zlepkiem przypadkowych i często bezwartościowych treści - jedynie uzupełnionych o odpowiednie frazy kluczowe. Obecnie, poza wspomnianymi frazami,...
Topical Authority. Czym jest i jaki ma wpływ na SEO?
Tytułowe topical authority jest stosunkowo nowym podejściem, według którego Google lepiej ocenia strony mogące pochwalić się treścią wysokiej jakości. Taką, stworzoną przez ekspertów i taką,...
Kaloryczne frazy kluczowe, czyli jakie? Kilka słów na temat doboru słów pod SEO.
Do definicji fraz kluczowych można podchodzić na wiele różnych sposobów. Można dywersyfikować je według typu czy przeznaczenia, co dość szeroko opisałem w artykule pod tytułem: Frazy kluczowe....
Pozycjonowanie na długi ogon, czyli czym są frazy long tail?
“Long tail”, “długi ogon” - pewnie wiele razy zdarzyło Ci się usłyszeć to na pozór dziwnie brzmiące nazewnictwo. Pozwól, że tym razem wyjaśnię Ci, o co w tym chodzi. Tak, aby kolejna styczność z...
Yoast SEO a pozycjonowanie. Czy używanie tej wtyczki w ogóle ma sens?
Yoast SEO to wtyczka używana na stronach opartych na popularnym silniku WordPressa. Z definicji, jej zadaniem jest wsparcie działań pozycjonerskich, polegających m.in. na wskazywaniu obszarów, które...
Konstrukcja URL. 3 tipy, jak powinien wyglądać Twój adres www.
URL, z języka angielskiego skrót oznaczający Uniform Resource Locator, czyli sposób, w jaki formatuje się zasoby, a w szczególności - adresy stron internetowych. Jak podchodzić do jego konstrukcji,...
Optymalizacja prędkości w służbie SEO, czyli jak przyspieszyć ładowanie strony internetowej
Twoja firma zainwestowała w SEO copywriting, linkbuilding oraz regularne prowadzenie bloga, a mimo to ciągle brak efektów pozycjonowania? Musisz wiedzieć, że winowajcą może być szybkość ładowania...
Duplicate content – Twój wróg. Czym jest i dlaczego trzeba go omijać?
Unikalność, niepowtarzalność oraz oryginalność to określenia, którymi powinny cechować się wszelkiego rodzaju treści publikowane w Internecie. A co, jeśli nie zawsze tak jest? W tym artykule...
Prawda o pozycjonowaniu. Czego nie powie Ci Twoja agencja SEO?
Czy działania podejmowane przez Twojego SEOwca przynoszą Ci wymierne skutki? Czy pieniądze przeznaczane na pozycjonowanie możesz uznać za dobrą inwestycję? Aż wreszcie, czy bezgraniczne ufanie...
Pozycjonowanie lokalne. Jak zadbać o regionalne SEO?
Pozycjonowanie lokalne (zwane także regionalnym) - działanie zmierzające do osiągania jak najwyższych pozycji w wyszukiwarce, pozwalających na docieranie do odbiorców znajdujących się w konkretnych...
Strona internetowa zoptymalizowana pod SEO. O co zadbać, aby zajmować wysokie pozycje? Checklista!
Na skuteczne pozycjonowanie, czyli takie dające rezultaty w postaci lepszej widoczności, a przede wszystkim większego ruchu na stronie, wpływa wiele czynników. Pośród najważniejszych wymienić należy...
Kategorie i tagi na blogu. Co robić, aby przynosiły Ci pożytek?
Można śmiało stwierdzić, że zarówno kategorie, jak i tagi stanowią nieodzowną część każdego bloga. Stosowane umiejętnie, potrafią w pozytywny sposób wpływać na użyteczność danego serwisu,...
Błędy w tekstach SEO. 7 rzeczy, których nie wolno robić podczas pisania.
Każdy zna najbardziej popularną wyszukiwarkę internetową - jest nią oczywiście amerykański gigant Google. To z niej korzysta najwięcej użytkowników internetu na całym świecie. Dlatego, zwłaszcza w...
Jak tworzyć skuteczne meta tytuły i meta opisy? Sprawdź!
Zarówno meta tytuły (meta title), jak i meta opisy (meta description) przez wielu copywriterów, jak i osób zajmujących się SEO, traktowane są po macoszemu. Duża część osób nie docenia ich znaczenia,...
Czym jest SEO copywriting i jakie cechy powinien mieć dobry kopirajter – SEOwiec?
Aby stworzona strona www uplasowała się na wysokiej pozycji w Google, a jednocześnie była często klikana i w konsekwencji odwiedzana przez potencjalnych klientów, konieczne jest jej odpowiednie...
Przekonaj się, że teksty seo nie muszą być nudne i bezsensowne!
Teksty seo służące głównie do pozycjonowania Twojej strony i zagwarantowania jej jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce, kojarzą Ci się jedynie z nic niewartymi tekstami naszpikowanymi słowami...
Chcesz, abym stworzył wpis na Twój blog?
Blog o seo i pozycjonowaniu
Dowiedz się wielu praktycznych rzeczy na temat pozycjonowania, a zwłaszcza SEO copywritingu. Poznaj najważniejsze definicje związane z procesem pozycjonowania (SERP, meta title, meta description, frazy kluczowe, nagłówki itp.). Zobacz, jak tworzyć skuteczne teksty seo, a także sprawdź najczęściej popełniane błędy SEO, jakich powinieneś unikać. Już teraz zacznij czytać mój blog o seo!