Marketing internetowy blog
Objaśniam digital marketing
Wszystko, co musisz wiedzieć o promocji w sieci.
Ile stron powinna zawierać oferta handlowa?
Odpowiedź na pytanie zawarte w tytule tego artykułu mógłbym w zasadzie sprowadzić do dwóch słów: to zależy. Oczywiście, nie będę taki i powiem Ci nieco więcej o długości ofert handlowych. ...
Elementy ofert handlowych, bez których w ogóle nie warto ich wysyłać. Serio!
“Przygotuj ofertę i wyślij ją do klientów” - na dźwięk tych słów wiele osób, które zajmują się sprzedażą, dostaje wręcz gęsiej skórki. Nie ma się co dziwić. W końcu, aby taki materiał był naprawdę...
Jak spersonalizować ofertę handlową?
Firmy, które tworzą i wysyłają oferty handlowe, dzielą się na 2 zasadnicze grupy. Te, które tworzą jedną ofertę, a następnie wysyłają ją, do kogo tylko popadnie. Te, które personalizują, czyli...
Wskaźniki efektywności ofert handlowych. Co i jak warto mierzyć?
“Wysłać i czekać na reakcję”. Jeśli miałbym podsumować działania związane z wysyłaniem ofert handlowych – to właśnie tak przedstawiałaby się rzeczywistość większości firmy, które właśnie w taki...
Jak dostarczyć ofertę handlową prosto do Twojego odbiorcy?
Masz to! Piękna, odpicowana i naszpikowana argumentami sprzedażowymi oferta handlowa jest już gotowa. Nie masz żadnych wątpliwości, że jeśli tylko trafi do Twojego odbiorcy – bez wahania zostanie...
Czym są testimoniale? Jak zrobić z nich skuteczne narzędzie sprzedaży?
Co może być lepszą reklamą Twoich produktów i usług, jak nie opinia zadowolonego klienta, który wszem i wobec ogłasza, że to, co oferujesz, jest najlepsze pod słońcem? Chyba nic. Jednak jest jeden,...
Czym tak naprawdę jest personalizacja? Poznaj przykłady jej stosowania.
O terminie personalizacji w marketingu napisano dużo, naprawdę bardzo dużo. Firmy, marketerzy, blogerzy, każda z tych grup stworzyła dziesiątki, jak nie setki publikacji na temat... jak...
Czym jest user generated content i jak sprawić, aby odbiorcy stali się Twoimi najlepszymi copywriterami?
Do tworzenia treści na potrzeby strony internetowej, prowadzonego bloga firmowego, kanałów w social mediach, jak i wielu innych nośników, można podejść na wiele sposobów. Z jednej strony, można to...
Buzz marketing – reklama czy oszustwo? Poznaj marketing szeptany.
Buzz marketing, często nazywany także marketingiem szeptanym (skracanym do słowa “szeptanka”), marketingiem na forach lub po prostu WOMM (czyli word-of-mouth-marketing). Jest on specyficznym...
Lead nurturing: czym jest? Co warto wiedzieć o ogrzewaniu kontaktów?
Proces lead generation, który dość szeroko omówiłem sobie w artykule na temat lead generation , to tak naprawdę dopiero początek zabawy z obsługą Twoich kontaktów. Samo...
Lead scoring – co to? Poznaj sztukę wyodrębniania wartościowych kontaktów.
Lead scoring jest metodą mającą na celu pozyskiwanie danych o swoich odbiorcach. Informacje te z kolei służą do określenia, czy dany kontakt spełnia określone wymagania i czy ma szanse na...
Lead generation – co to jest i na czym polega? Pozyskiwanie kontaktów w pigułce.
Mianem lead generation nazywamy proces polegający na zbieraniu danych kontaktowych należących do potencjalnych klientów bądź kontrahentów. Może on przyjąć różne formy. Zaczynając od stosunkowo...
Strona internetowa: 5 rzeczy, które musisz zrobić, zanim zlecisz jej wykonanie
Większość firm, jak i osób prywatnych zlecających wykonanie serwisów www mówi jednym głosem. Strona ma być szybka, ładna, nowoczesna, no i oczywiście działająca zarówno na urządzeniach mobilnych...
Marketing w zawodzie trenera. Jak zbudować markę osobistą w sporcie?
Wstępne wyjaśnienie: dotychczas miałem ogromną przyjemność pracować z wieloma trenerami, dietetykami, a także ludźmi po prostu związanymi ze sportem. Dodatkowo, od końca 2018 roku współtworzę...
Czym jest landing page? 4 tipy, aby zrobić z niego skuteczne narzędzie sprzedaży.
Landing page, LP, czy jak kto woli – strona lądowania (wiem, po polsku brzmi to co najmniej głupio). Jest to rodzaj strony internetowej wykorzystywanej do prowadzenia określonych działań...
Czym jest outbound marketing? Poznaj jego rodzaje oraz klasyfikację.
Outbound marketing, znany również jako marketing wychodzący, jest najpopularniejszą formą promocji, polegającą na wykorzystywaniu działań mających na celu pozyskiwanie klientów oraz budowanie...
Social selling – co to jest i jak robić go dobrze?
Przez wielu uznawany za swego rodzaju prawdziwe objawienie. Przez innych traktowany jako kolejna moda, która nastąpiła zaraz po “roku mobile” czy “roku content marketingu”, kilku innych “latach” ?,...
Inbound marketing, a co to takiego? Rodzaje i klasyfikacja marketingu przychodzącego.
Inbound marketing, znany także pod pojęciem marketingu przychodzącego jest formą promocji, w której to odbiorca decyduje o tym, w jaki sposób chce “obcować” z daną marką. Inbound marketing jest...
Jaką rolę odgrywają opisy produktów w sklepie internetowym?
Z chwilą założenia działalności gospodarczej podstawowym celem jest to, aby firma zarabiała. Jednak jakie czynności podjąć, aby pozyskać klientów i zachęcić ich do kupna naszych produktów lub usług,...
Nie oceniaj książki po okładce, czyli dlaczego teksty próbne to zło?
Często, chociaż coraz rzadziej, klienci proszą mnie o przygotowanie tzw. tekstów próbnych, czyli wycinka mojej pracy mającego ukazać mój warsztat. W założeniu działanie to ma dać klientowi odpowiedź...
Multitasking w copywritingu, czyli jakie umiejętności i wiedzę musi mieć copywriter?
Słowa "copywriting" oraz "marketing" tworzą dla mnie synergię, która powinna być elementem obowiązkowym w warsztacie każdego prawdziwego copywritera. Copywriter to nie osoba, której jedynym zadaniem...
SMS marketing – co musisz o nim wiedzieć, zanim zaczniesz stosować?
Wiadomość SMS w 100% składa się z treści pisanej, w związku z czym i ten rodzaj aktywności marketingowej nie mógł umknąć mojej uwadze, jako copywritera. Jakie są jego charakterystyczne cechy? W...
Marketingowy poradnik dla małych przedsiębiorców. 7 praktycznych wskazówek
Czasy, gdy to produkty bądź usługi sprzedawały się praktycznie same dawno minęły. Rosnąca konkurencja (tak w kraju, jak i za granicą), coraz to nowsze i bardziej innowacyjne rozwiązania... w takim...
Minimalizm w marketingu. Dlaczego jest tak ważny?
Do napisania tego artykułu skłoniło mnie kilka ostatnich zleceń, jakie miałem przyjemność wykonywać dla moich klientów. Wielu przedsiębiorców, zwłaszcza tych, którzy z marketingiem lub jakąkolwiek...
Spójność i konsekwencja w komunikacji marketingowej. Dlaczego są tak ważne?
Jak marki wyróżniają się pośród innych? Jak wypracowują sobie przewagę konkurencyjną, torujący tym samym drogę do wzrostu sprzedaży oraz rozwoju całej firmy (nie tylko technologicznego)? Co...
Model biznesowy i plan marketingowy dla małej firmy? Czy to ma sens?
Strategia i plan działania są czymś, bez czego żadna firma mająca duże ambicje, nie jest w stanie funkcjonować. To plan i wizja tego, co chce osiągnąć, wytaczają drogę, którą powinna podążać...
Czym jest filozofia kaizen? Jej zastosowanie w marketingu.
Stosowana zarówno w biznesie, jak i życiu prywatnym. Dzięki odpowiedniemu podejściu i zaangażowaniu osób ją stosujących pozwala osiągać sukces na wielu płaszczyznach. Czym tak naprawdę jest kaizen?...
Internet, jako potężne narzędzie wpływające na Twój biznes. Jak z niego korzystać?
Nikomu nie trzeba udowadniać siły i ogromu możliwości, jakie daje to medium. Nie ma bowiem innego narzędzia, które tak skutecznie i szybko pozwoli zbudować markę, komunikować się z odbiorcami, a...
Dlaczego potrzebujesz planu? Strategia dla Twojej firmy.
Stephen Covey w swojej znanej książce zawarł jedno, niezwykle ważne zdanie „zaczynaj z wizją końca”. Twierdzenie to można z powodzeniem zastosować bezpośrednio do działania przedsiębiorstw. Każdej...
Astroturfing, green marketing – reklama czy już manipulacja?
Określenie to stosuje się w odniesieniu do wydarzeń (zgromadzeń, protestów, demonstracji), których celem jest ukazanie poparcia, niezadowolenia lub wręcz kategorycznego sprzeciwu wobec konkretnych...
Performance marketing. Czym on tak naprawdę jest?
Znany pod pojęciem marketingu efektywnościowego. Jego głównym celem jest wywołanie określonej akcji lub wykonanie określonego przez reklamodawcę celu. W tego rodzaju działalności promocyjnej samo...
Potrzebujesz wpisu na swój własny blog?
Digital marketing blog, czyli informacje o marketingu w Internecie
Wszystko to, co nie mieści się w pozostałych kategoriach tematycznych na moim blogu. Zajrzyj i dowiedz się, co ciekawego piszę o marketingu i nie tylko! Poznaj nowości, wskazówki, porady oraz ciekawe informacje na temat marketingu prowadzonego w sieci. Dowiedz się, co jest obecnie na czasie, jakie działania promocyjne online działają oraz co powinieneś stosować, aby wyróżnić się na rynku. SMS marketing, copywriting, strategie, multitasking, opisy, czy performance marketing. Na moim blogu znajdziesz wyjaśnienia i praktyczne porady dotyczące tych wszystkich, a także wielu innych pojęć z dziedziny online marketingu. To także miejsce na blogu w poświęcone rodzajom tzw. marketingu efektywnościowego, czyli płatnych działań zmierzających do uzyskania określonego efektu.