Content marketing blog
Uczę content marketingu
Poznaj najważniejsze pojęcia, definicje, tipy, ciekawostki i porady dotyczące szeroko pojętego marketingu treści.
Branże na LinkedIn. W jakich warto prowadzić działania?
Tak w zasadzie, to odpowiedź na postawione w tytule pytanie, mógłbym zawrzeć w jednym zdaniu. Mianowicie: w takich, których klienci są obecni i aktywnie korzystają z LinkedIna. Ale, czy taka...
Profil osobisty czy firmowy na LinkedIn?
Mam być z Tobą w pełni szczery? Jeżeli miałbym wskazać tylko jedno pytanie, które pojawia się praktycznie w każdej rozmowie z moimi klientami, byłoby nim właśnie to zawarte w tytule tego artykułu....
LinkedIn KPI i wskaźniki. Jak mierzyć skuteczność?
Od pewnego czasu prowadzisz (lub zlecasz prowadzenie) swoich profili na LinkedIn? Nie do końca wiesz, czy wszystko idzie w dobrym kierunku i zaczynasz zastanawiać się, jak w ogóle mierzyć ich...
O czym pisać na LinkedIn? Rodzaje i pomysły na posty.
Wiesz, że regularne publikowanie treści na portalu LinkedIn jest ważne. Masz plan, aby wreszcie zacząć to robić i konsekwentnie budować swoją markę osobistą w tym medium. Jednak, gdy tylko zasiadasz...
Kiedy i jak często publikować na LinkedIn?
…to pytanie, które zadają sobie prawdopodobnie wszyscy, którzy planują lub właśnie rozpoczęli swoją działalność na tej platformie społecznościowej. No właśnie… jak to jest z tymi “idealnymi”...
Strategia content marketingowa – czym jest i jak ją zaprojektować?
Wiesz, dokąd zmierzają firmy, których działania marketingowe i komunikacyjne przypominają “wróżenie z fusów”, “jazdę na oślep” lub podejmowanie aktywności na zasadzie “wydaje mi się”? Już...
Blog w sklepie internetowym – jak prowadzić content marketing w e-commerce?
Promocja w kanałach płatnych (Meta czy Google Ads) doprowadza Cię do finansowej ruiny i sprawia, że Twój e-sklep ledwo wychodzi “na zero”? A może Twoje kampanie PPC działają całkiem nieźle? Jednak...
Recykling treści – czym jest? Jak z niego korzystać?
Nieważne, czy jesteś właścicielem firmy, pełnoprawnym marketerem, content managerem czy też copywriterem. W końcu nastanie taki dzień, w którym stwierdzisz, że nie wiesz, o czym...
Kalendarz treści – co to jest? Jak go zrobić i prowadzić?
Wiesz, co odróżnia firmy, które odnoszą sukcesy, od tych, którym “ledwo” udaje się pozostawać na powierzchni? W wielu przypadkach wcale nie jest to unikalne know-how, wyjątkowy produkt, czy ogromny...
Content plan – czym jest i jak stworzyć? Poradnik planowania treści krok po kroku.
Żadna udana kampania marketingowa wykorzystująca content nie zakończy się powodzeniem i nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, jeśli pominiesz trzy kluczowe elementy: pomysł na promocję,...
Tematy na bloga – o czym pisać na blogu? Skąd brać pomysły na wpisy?
“To zbyt banalne i wszyscy o tym wiedzą”, “Konkurencja już o tym pisała”, “To za bardzo skomplikowane”, “Moja branża jest nudna i nie ma co pisać”. Brzmi dziwnie znajomo? To zaledwie kilka wymówek,...
Jak i gdzie założyć bloga na WordPress?
Ok, masz to. Podjęcie decyzji o uruchomieniu własnego (prywatnego, tudzież firmowego) bloga jest już za Tobą. Wiesz, że tego rodzaju aktywność daje konkretne korzyści biznesowe. Pozwala budować...
Jak zarabiać na blogu?
Posiadasz swój blog, który generuje solidny ruch z sieci oraz posiada rzeszę czytelników, którzy regularnie odwiedzają go, aby zapoznawać się z nowymi (a także starymi) wpisami? Zastanawiasz się, w...
Personal branding – co to jest? Jak zbudować silną markę osobistą?
Na myśl o konkretnej branży czy specjalizacji - odbiorcy automatycznie szukają właśnie Ciebie, a Twoje nazwisko jednoznacznie kojarzy im się z wiedzą, fachowością, eksperckością i po prostu - wysoką...
Content marketing – co to jest? Wszystko o marketingu treści.
Ponad połowa. Właśnie tyle osób (według najnowszych badań) zapoznaje się z informacjami na temat produktów lub usług, zanim w ogóle skontaktują się z przedstawicielami danej firmy. Mówiąc wprost -...
Lejek contentowy – czym jest i czy jest Ci potrzebny?
Wybacz to głupie pytanie, które zadałem Ci już w tytule tego artykułu. W końcu, jeśli do kwestii komunikacji podchodzisz całkowicie na serio, to z pewnością wiesz, że odpowiednio zaplanowany content...
Research w content marketingu – jak przeprowadzić go poprawnie?
Skąd brać pomysły na treści? Jak poruszać tematy, o których nie masz zbyt dużego pojęcia (jeszcze)? Albo zwyczajnie - weryfikować, czy dane, którymi akurat się posługujesz, aby na pewno są zgodne z...
Redystrybucja treści – co to jest i jak działa repurposing content?
Masz to! Po wielu godzinach wytężonej pracy udało Ci się stworzyć prawdziwą contentową perełkę. Post w social mediach, który generuje zasięgi, zaangażowanie i sprzedaje jak szalony. Artykuł...
Hiperpersonalizacja – czym jest i jak działa?
Jeden ogólny komunikat do wszystkich? Czy może jedna spersonalizowana wiadomość, ale za każdym razem dopasowana tylko do jednego konkretnego odbiorcy? Jeśli choć trochę znasz się na sprzedaży i...
Komunikacja w liczbie mnogiej czy pojedynczej? “Ty”, “Wy”, a może “Pan/Pani” sprawdzi się lepiej?
„Nie zwracaj się do swoich czytelników tak, jakby byli zebrani razem na stadionie. Kiedy czytają Twoje treści, są sami. Udawaj, że piszesz do każdego z nich z osobna...”. To zdecydowanie jedna z...
1000 zzs – co to znaczy? Ile to słów i stron?
Jeżeli kiedykolwiek zdarzyło Ci się współpracować z copywriterami - z pewnością doskonale znasz ten przelicznik. A jeśli nie i nadal zastanawiasz się, co to takiego - właśnie z myślą o Tobie powstał...
Jak długi powinien być Twój artykuł lub opis? Ile zzs wystarczy?
W jednym z artykułów na moim copywriterskim blogu omówiłem definicję tysiąca znaków ze spacjami. W tym postanowiłem, że podzielę się z Tobą informacjami o ich zastosowaniu. A mówiąc konkretniej -...
Jak rozpocząć wpis blogowy, aby odbiorcy przeczytali Twój tekst „od deski do deski”?
Czy wiesz, że blisko 90% użytkowników ogranicza się do czytania nagłówków - tym samym całkowicie ignorując dalszą treść? Co zrobić, aby podobny los nie przytrafił się Tobie? Zacząć od pytania?...
Thin content i zagrożenia z nim związane. Jak sobie radzić z cienką treścią?
Thin content to zawartość każdego serwisu internetowego, która nie spełnia wymagań stawianych jej zarówno przez samych użytkowników, jak i algorytmy wyszukiwarki. Mowa tu zarówno o stronach...
Pojęcie traffic decay. Czym jest zanik ruchu i jak sobie z nim radzić?
Jeśli prowadzisz bloga, serwis informacyjny czy innego rodzaju portal, na którym regularnie publikujesz wpisy oraz artykuły - z pewnością udało Ci się zauważyć, że z biegiem czasu, ruch na...
Grafiki i zdjęcia na bloga. Skąd je brać i jak optymalizować?
Prowadzenie bloga nie polega tylko na publikowaniu tekstów. Blogowanie to również wszelkie materiały graficzne, odpowiadające za jego atrakcyjność, poprawę użyteczności, czytelności, czy po prostu...
Prowadzenie bloga – przekonaj się, dlaczego warto to robić
Prowadzenie firmowego bloga to obecnie niejedynie fanaberia czy działanie, na które mogą pozwolić sobie nieliczni. Własny blog coraz częściej staje się kluczowym elementem całej strategii...
Zasady SEO, które powinien znać każdy copywriter. I nie tylko!
Content to król, czy jak kto woli bardziej zagranicznie: „content is king”. Stwierdzenie to zna praktycznie każdy copywriter, content marketing manager, a także każda osoba w jakikolwiek sposób...
Dlaczego warto prowadzić blog? Czy to firmowy czy osobisty.
Osobiście uważam, że moda na prowadzenie bloga „bo tak” już dobiega końca. Osoby, które myślały o zdobyciu poklasku i sławy za pomocą tego medium powoli się wykruszają. W ich miejsca pojawiają się...
Chcesz, abym stworzył wpis na Twój blog?
Blog o content marketingu
Content marketing to nie tylko „fajne” teksty służące do zapychania bloga i chwaleniu się nimi w social mediach. Marketing treści to przede wszystkim doskonałe narzędzie do promocji Twojej firmy poprzez dostarczanie użytkownikom wartościowych i merytorycznych treści (teksów, porad, wskazówek, infografik i wielu innych). Na moim blogu znajdziesz kilka wskazówek dotyczących content marketingu. Przekonaj się, że warto! Ta część bloga odpowiedzialna jest za obszar content marketingu. Marketing treści to ciągle rozwijające się narzędzie pozwalające zdobywać nowych klientów.