Każdy szanujący się e-commerce wie, jak ważne są opisy produktów oferowanych do sprzedaży swoim klientom. Z jednej strony zapewniają odpowiedni ruch na stronie (za sprawą SEO), z drugiej natomiast zawierają najważniejsze informacje o samym produkcie i często w ten sposób wpływają na finalną decyzję zakupową. Dowiedz się, co musi zawierać absolutnie każdy opis produktu i dlaczego jest to tak ważne dla Twojego biznesu.

Opis produktu musi przemawiać językiem korzyści

Cena to tylko jeden z wielu czynników branych pod uwagę podczas dokonywania wyboru, jaki produkt kupić. Wyobraź sobie, że Twój klient odwiedza dziennie kilka sklepów internetowych w poszukiwaniu, dajmy na to ekspresu do kawy. W 3 sklepach znajduje dokładnie ten sam ekspres, w takiej samej cenie i takiej samej specyfikacji technicznej. Jak sądzisz, co przekona klienta do zakupu ekspresu w jednym z tych trzech sklepów? Czyżby był to opis? Dokładnie!

Wyobraź sobie, że w 2 z 3 sklepów marketerzy postawili na „suchy” i bardzo techniczny opis produktu, bez pokazania korzyści i zalet, jakie płyną z posiadania danego sprzętu. Nie dali tym samym klientowi możliwości, aby ten mógł nacieszyć się tym zakupem. Trzeci e-sklep postąpił inaczej i postawił na język korzyści – w efekcie wygrywając pojedynek i przekonując klienta do zakupu właśnie w tym miejscu.

Opisy produktowe muszą zawierać szczegółowe dane i parametry

Oczywiście, nawet najpiękniejsze słowa, podkreślenie wszystkich zalet produktu, a nawet ukazanie klientowi, jak bardzo szczęśliwy będzie po jego zakupie, nie dadzą nic, jeśli w opisie zabraknie chociażby podstawowych informacji technicznych.

Dlaczego? Jeśli kupujesz samochód to raczej chcesz wiedzieć, jaki silnik ma, ile pali, czy ile czasu zajmuje mu rozwinięcie prędkości 100 km / h. Klient chcący zakupić dany produkt w Twoim e-sklepie również potrzebuje pozyskać informacje, które go interesują. Wróćmy do poprzedniego przykładu z ekspresem do kawy. W tym przypadku klient z całą pewnością będzie chciał poznać jego parametry dotyczące poboru prądu, ile zajmuje przygotowanie kawy, albo jakie rodzaje napojów można przygotowywać za jego pomocą.

Jeśli nie uzyska ich na Twojej stronie – z pewnością znajdzie inną, na której te informację są ujęte i tam zostawi swoje pieniądze.

Opisy tworzone do produktów generują bezpłatny ruch do Twojej witryny

Unikalne, dobrze zoptymalizowane oraz zawierające odpowiednio dobrane słowa kluczowe, opisy są również wyjątkowo skutecznym narzędziem do pozycjonowania Twojego e-commerce. Nie jest tajemnicą, że wyszukiwarka Google lubi, gdy na stronach znajduje się dużo wartościowej treści, która jest regularnie rozbudowywana.

Warto pamiętać o tym podczas tworzenia skutecznych i merytorycznych opisów. Czasami wystarczy dodać dodatkowe kilka słów kluczowych, aby upiec 2 pieczenie na 1 ogniu – mieć chwytliwe i sprzedażowo skuteczne treści, a jednocześnie generować duży organiczny ruch z wyszukiwarki.

Korzyści + merytoryka + SEO

Tylko połączenie tych 3 cech przyniesie Tobie i Twojemu e-sklepowi pełnię korzyści płynących z posiadania opisów produktowych. Pamiętaj o tym, zarówno gdy sam zajmujesz się opracowywaniem treści, jak również w przypadku, gdy czynność tę zlecasz na zewnątrz np. profesjonalnemu copywriterowi.

Potrzebujesz opisów do sklepu?

Jeśli potrzebujesz copywritera, który zajmie się opracowaniem opisów do Twojego sklepu internetowego to doskonale trafiłeś. Skontaktuj się ze mną, a z przyjemnością przygotuję dla Ciebie skuteczne opisy Twoich produktów, które realnie wpłyną na generowaną sprzedaż w internecie.

Mateusz Winkler

Mateusz Winkler

Jestem profesjonalnym copywriterem i marketingowcem “z krwi i kości”.

Pomagam właścicielom i managerom firm, marketerom, agencjom reklamowym oraz wszystkimi osobom, które chcą rozwijać biznes i zarabiać więcej.

Doradzam i tworzę dla nich teksty, które pomagają w komunikacji, budowaniu marek, pozycjonowaniu stron, a przede wszystkim zwiększaniu sprzedaży.

Shares
Share This

Czy ten artykuł jest pomocny?

Tak? Zrób mi przysługę i podziel się nim z innymi. Dziękuję :)!

Shares