Od lat znane jest powiedzenie powtarzane przez wielu niczym mantra, że najbardziej liczy się content. Nie jest też tajemnicą, że content, za którym kryją się wartościowe i merytoryczne treści bardzo pozytywnie wpływa na pozycjonowanie i osiąganie wysokich pozycji w wyszukiwarce. Jednak nie każdy zdaje sobie sprawę, że treści zaczynają odgrywać kluczową rolę w kształtowaniu pozycji witryny.

SEO is dead?

Takie twierdzenie można odnieść przynajmniej do tradycyjnej formy pozycjonowania. Link-building w swojej klasycznej postaci przestaje mieć znaczenie. Teza ta nie jest wyłącznie wynikiem moich obserwacji i widzimisię. Potwierdzają to także znaczące polskie agencje marketingowe od lat zajmujące się właśnie seo. Najwięksi gracze już teraz porzucają działania związane z linkowaniem na forach, blogach i innych serwisach. Nie “spamują” linkami gdzie popadnie, ani nie tworzą farm służących jedynie do linkowania.

Te działania zastępują treścią, czy to na stronie docelowej, czy też na serwisach zewnętrznych.

On-site kontra off-site seo

Ten kto w swoich działaniach zawsze na pierwszym miejscu stawiał rozbudowywanie witryny – czy to poprzez teksty, obrazy, filmy itp., a dopiero w drugiej kolejności martwił się o samo linkowanie – teraz może spać spokojnie. Często żmudna i czasochłonna praca, prędzej czy później zacznie przynosić skutki. Natomiast ten, dla który zaniedbywał swój własny serwis, a działania pozycjonujące opierał o linkowania – teraz ma sporą pracę do odrobienia.

Copywriting, jako nowy wymiar seo? 

Patrząc na taki obrót spraw i na to, jak przychylnym okiem Google spogląda na content umieszczany na stronach – śmiało można stwierdzić, że rola copywriterów w pozycjonowaniu witryn internetowych w przyszłości będzie jeszcze większa (choć już teraz wiele firm ceni sobie ich usługi). Czy seowcy stracą przez to pracę? Raczej nie, jednak ich rola z pewnością się nieco zmieni. Najbardziej cenione będą za to osoby łączące obie te specjalizacje.

Jak robi to profesjonalny copywriter (czyli ja :))?

Jako marketingowiec z krwi i kości zdaję sobie sprawę, że dobry copywriter musi nie tylko “ładnie pisać”, ale przede wszystkim łączyć w sobie wiele umiejętności. Moi klienci poza dobrymi, merytorycznymi tekstami, mogą liczyć m.in. na wsparcie w zakresie pozycjonowania (przeprowadzenie analizy, dobór odpowiednich słów kluczowych, optymalizacja już istniejących tekstów czy całych stron, a także stworzenie treści).

Dobrze odnajduję się także przy projektowaniu stron internetowych, a nawet e-mail marketingu, ale to już materiał na osobny artykuł.

Zainteresowany współpracą?

Potrzebujesz tekstów i innych działań, które pozwolą się wbić do TOP10 Googla? Napisz do mnie.