Landing page, LP, czy jak kto woli – strona lądowania (wiem, po polsku brzmi to co najmniej głupio). Jest to rodzaj strony internetowej wykorzystywanej do prowadzenia określonych działań marketingowych. W tym artykule zapoznasz się z jego definicją, a przede wszystkim poznasz aż 4 wartościowe wskazówki, które pozwolą Ci uczynić Twój LP naprawdę skutecznym narzędziem do realizowania Twoich celów biznesowych (w tym także sprzedaży!).

Landing page, a do czego to służy? 

Głównym założeniem tworzenia, promocji oraz optymalizacji popularnych LP jest konwersja. Naturalnie, współczynnik ten można definiować na wiele sposobów, zwykle uzależnionych od celów, jakie stawiają sobie firmy promujące ten rodzaj stron. 

Najpopularniejszym celem landing page’y jest konwersja wyrażona: w sprzedaży (np. produktów lub usług), generowaniu tzw. leadów (zbieraniu danych kontaktowych wraz ze wszystkimi niezbędnymi zgodami), zbieraniu zgłoszeń (np. do udziału w konkursie), czy chociażby liczbie pobrań (raportów, e-booków, prezentacji oraz innych plików). 

Ok, mamy za sobą definicję landing page’a, więc pora przejść do tego, po co tu przyszedłeś, czyli wyjawienia 4 tipów na zrobienie z nich cholernie skutecznej maszynki do sprzedaży.  

Co musisz zrobić, aby Twój landing page sprzedawał? 

Podążaj za poniższymi wskazówkami. 

1. Zadbaj o czytelność Twojej strony lądowania. 

Prostota, minimalizm, a do tego czytelna i łatwa w przyswojeniu struktura. Pamiętaj, że w sprzedaży nie ma miejsca na przesadną kreatywność i fajerwerki, a Twój landing page to nie muzeum sztuki współczesnej. Jego design musi być jak najbardziej uproszczony (co nie oznacza prostacki), po to, aby każdy użytkownik się na nim odnalazł i bez problemu wykonał akcję, na której najbardziej Ci zależy. 

2. Upewnij się, że teksty, które znajdują się na Twoim LP są skuteczne. 

Choć ciągle krąży opinia, że “długich tekstów nikt nie czyta”, Ty zapamiętaj, że skuteczne wcale nie oznacza krótkie. Jeżeli piszesz prosto, ale z sensem, a ponadto na pierwszym miejscu stawiasz język korzyści (czyli mówisz, co zyska Twój odbiorca) – nawet najdłuższy tekst nie będzie dla niego żadną przeszkodą. 

Jak powinna wyglądać struktura tekstów na Twoim LP?  

Swój landing page zacznij sloganem, który w 2-3 prostych zdaniach wyjaśni użytkownikowi “o czym jest ta strona” oraz jakie korzyści przyniesie mu skorzystanie z Twojej oferty. 

W kolejnych akapitach przedstawiaj mu, tym razem bardziej rozbudowane korzyści, jakie odniesie w wyniku skorzystania z niej. Dokładnie opisz swój produkt lub usługę – tak, aby po zapoznaniu się z treścią Twojego LP, Twój użytkownik wiedział o nich absolutnie wszystko, co powinien. 

Na koniec opisz także, jak wygląda cały proces (np. jakie kroki czekają na niego podczas zakupu itp.). 

Nie zapomnij o uzupełnieniu strony odpowiednimi grafikami oraz dodaniu kilku chwytliwych przycisków nawołujących do działania (CTA).  

Wydaje Ci się to zbyt trudne? W tym z pewnością pomoże Ci wsparcie profesjonalnego copywritera 😉. 

3. Zrób wszystko, aby strona działała szybko, płynnie i to na wszystkich urządzeniach. 

Nie ma nic gorszego niż wolnodziałający serwis www. Jak myślisz, co robi użytkownik zmuszony do czekania kilku sekund na załadowanie się małego landing page’a? Jasne – wyłącza okno przeglądarki i szybko “ucieka” na stronę konkurencji. 

No dobra, jest coś jeszcze gorszego – strona, która na urządzeniu mobilnym (smartfon, tablet) wygląda źle i uniemożliwia jakiekolwiek korzystanie. Wtedy również użytkownik zbyt długo się nie zastanawia i prędko znajduje to co chce u konkurencji. 

Dlatego zadbaj o to, aby Twoja strona internetowa ładowała się szybko, a technologia (RWD), w jakiej jest wykonana – pozwalała na korzystanie z niej na dowolnym urządzeniu (laptopie, komputerze stacjonarnym, smartfonie oraz tablecie). 

4. Generuj wartościowy ruch. 

Jeżeli wszystkie powyższe kroki zrobiłeś tak jak trzeba – teraz możesz przejść do promowania swojej oferty i zachęcania użytkowników do odwiedzania Twojego landing page’a. Możesz do tego wykorzystywać różne formy reklamy – od Google Ads czy Facebook Ads, poprzez działania na LinkedIn, Instagramie, Youtubie, na mailingach, SMSach, a nawet web pushach kończąc. 

Planując to wszystko pamiętaj o odpowiednim targetowaniu swoich reklam, bo nawet najlepszy LP nie zda egzaminu, jeśli odwiedzający go ludzie nie będą umiejętnie dobrani. 

A jeśli potrzebujesz profesjonalnego doradztwa marketingowego – jestem do Twojej dyspozycji 😊!