Copywriting sprzedażowy to sztuka prezentowania, jak dany produkt bądź usługa wpływa na życie ich odbiorców. Dobry tekst to taki, który nie tylko opisuje samą ofertę, ale przede wszystkim skupia się na tym, w jaki sposób skorzysta na niej klient. 

Jeśli chcesz, aby Twoje teksty robiły to, co do nich należy, czyli generowały konkretną sprzedaż – musisz dowiedzieć się, czego chcą Twoi klienci. Jakie są ich plany, obawy oraz pragnienia. Dopiero potem możesz skupić się na tworzeniu przekazu, który w jasny sposób informuje, że to Twój produkt lub usługa pozwolą im to osiągnąć (o ile naprawdę tak jest ?!).

Poniżej czeka na Ciebie lista powodów, dla których ludzie kupują i które Ty możesz wykorzystać do zwiększania swojej sprzedaży. Sprawdź, czego chcą Twoi klienci, a następnie udowodnij, że Twoja oferta im to zapewnia! 

Bo chcą czegoś uniknąć – musisz im w tym pomóc. 

Dotyczy to tak samo bólu, cierpienia, jak i konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów, marnowania czasu i wielu innych. Pokaż im, że rozwiązanie, które oferujesz pozwoli na skuteczne przeciwdziałanie tym zjawiskom. 

Przykłady: 

Szybkość działania naszego produktu potwierdzają liczne badania. Wystarczy zaledwie 5 minut, aby i Tobie pozwolił całkowicie uwolnić się od bólu głowy. 

Inwestycja w ten produkt zwróci się szybciej niż myślisz. Już w pierwszym roku użytkowania ograniczysz swoje koszty minimum o XX%. A każdy kolejny rok będzie generował jeszcze większe oszczędności – sięgające nawet XX%! 

Bo chcą zarabiać więcej – musisz im to ułatwić. 

Tu wiele tłumaczyć nie trzeba. No bo, kto nie lubi, jak w jego portfelu jest więcej niż mniej ?? Jeśli Twój produkt bądź usługa pomaga zwiększać dochody – podkreśl nie tylko, że to robi, ale przede wszystkim jak to robi. Dodatkowo – posłuż się przy tym gotowymi przykładami (najlepiej podpierając je konkretnymi liczbami). 

Przykłady: 

Zanotujesz regularny wzrost widoczności Twojej strony – minimum od XX do XX%. To z kolei przełoży się na zwiększony ruch, generujący dodatkowe dochody – nawet XXX zł w skali miesiąca. 

Ukończenie tego kompleksowego 3-miesięcznego kursu, pozwoli Ci podnieść swoje umiejętności i znaleźć nową pracę. A przypomnijmy, że już na początku Twoje średnie zarobki w tym zawodzie mogą wynieść ponad 10 000 zł. 

Bo chcą zaoszczędzić – musisz dać im taką możliwość. 

To pragnienie może dotyczyć zarówno kwestii czysto finansowych, jak i tych związanych ze zdrowiem czy czasem Twoich odbiorców. Jeśli oferujesz rozwiązania, które przyniosą Twojemu klientowi realne oszczędności – nie bój się tym pochwalić. 

Tutaj, podobnie jak w poprzednim przypadku, najlepiej sprawdzą się dane, w których wskażesz, że to, co zapewniasz, daje realne oszczędności – wyrażone w liczbach bądź procentach. 

Przykłady: 

Dzięki produktowi XXX, każdego dnia oszczędzisz aż 2 godziny, które z powodzeniem wykorzystasz na to, co lubisz – sport, rozrywkę, a nawet relaks! 

Zamiast wydawać ponad 1000 zł na zakup produktu XXX – u nas dostaniesz go za 800 zł, czyli aż 20% taniej za dokładnie to samo!  

Bo chcą poczuć się lepiej – musisz im to umożliwić. 

Mowa tu zarówno o komforcie psychicznym, jak i fizycznym. W porównaniu do poprzednich, to zadanie może wydawać się już bardziej skomplikowane. Jednak nie ma sytuacji, z której nie można wyjść obronną ręką ?. W tym miejscu możesz posłużyć się chociażby metaforami, jak i wykorzystać opinie dotychczasowych klientów. 

Przykłady: 

Te buty są tak lekkie, przewiewne i wygodne, że chodząc w nich – praktycznie nie poczujesz, że masz coś na nogach. 

Aż 95% naszych klientów potwierdza, że regularne korzystanie z usługi XXX widocznie wzmocniło ich kondycję, zdrowie, a przede wszystkim – wpłynęło na poprawę samopoczucia. 

 

 

Naturalnie, zrozumienie potrzeb klientów, a następnie umiejętność jasnego zakomunikowania, że dany produkt bądź usługa spełnia ich wymagania, jest jedynie częścią copywritingu sprzedażowego. 

W kolejnych wpisach opowiem Ci więcej na temat sztuki sprzedawania słowem. Dlatego regularnie odwiedzaj mój blog ?! 

Mateusz Winkler

Mateusz Winkler

Jestem profesjonalnym copywriterem i marketingowcem “z krwi i kości”.

Pomagam właścicielom i managerom firm, marketerom, agencjom reklamowym oraz wszystkimi osobom, które chcą rozwijać biznes i zarabiać więcej.

Doradzam i tworzę dla nich teksty, które pomagają w komunikacji, budowaniu marek, pozycjonowaniu stron, a przede wszystkim zwiększaniu sprzedaży.

Shares
Share This

Czy ten artykuł jest pomocny?

Tak? Zrób mi przysługę i podziel się nim z innymi. Dziękuję :)!

Shares