Z chwilą założenia działalności gospodarczej podstawowym celem jest to, aby firma zarabiała. Jednak jakie czynności podjąć, aby pozyskać klientów i zachęcić ich do kupna naszych produktów lub usług, jeśli nie mamy z nimi bezpośredniego kontaktu? W e-commerce jest dużo rozwiązań  tej sytuacji. Jednak podstawowym pomysłem jest to, aby w naszym e-sklepie były zamieszczone dobrej jakości opisy sprzedawanych produktów.

Dlaczego opisy produktów są tak ważne?

Na co trzeba zwrócić uwagę przy tworzeniu opisów? O czym powinien pamiętać właściciel sklepu internetowego? Na te pytania znajdziesz odpowiedzi w poniższym artykule.
Prowadząc firmę internetową, musisz wiedzieć, że opisy produktów w Twoim e-sklepie odgrywają jedną z najważniejszych ról. Dlaczego? Ponieważ klient może dzięki temu dowiedzieć się przede wszystkim co sprzedajesz, jakie są zalety tej rzeczy oraz w jaki sposób może ją od Ciebie kupić. Opis produktu musi zachęcić Twojego klienta do złożenia zamówienia.

Co wpływa na skuteczną sprzedaż w sklepie internetowym?

By ułatwić Tobie zrozumienie tego tematu, zacznijmy od zakupów w sklepie stacjonarnym.

Wchodząc do takiego sklepu, klient w dość prosty sposób decyduje się na zakup danego produktu. Najpierw go ogląda, później chce dowiedzieć się czegoś więcej, np. czytając informację zamieszczoną przez producenta i poprosi o pomoc sprzedawcę. Jeżeli uzyska odpowiedzi na wszystkie nurtujące go pytania odnoście tego, co chce kupić oraz zostaną przedstawione mu zalety produktu – uda się do kasy.

A jak wyglądają zakupy w sklepie internetowym?

Najważniejsze są oczywiście zdjęcia przedstawiające daną rzecz. Jednak oprócz profesjonalnych fotografii,  w e-sklepie powinny znaleźć się w pełni wartościowe dla klienta opisy produktów. Bo niby jak klient zdecyduje się na zakup, jeśli nie znajdzie informacji na temat towaru, za który chciałby zapłacić? To dzięki opisom, klient będzie mógł poznać produkt i dowiedzieć się, czy jest to idealna rzecz dla niego. Dobry opis daje możliwość zwiększenia sprzedaży, ponieważ pokazuje daną rzecz z jak najlepszej strony.

Jakie są plusy tworzenia dobrych opisów produktów?

Jak już wcześniej było wspomniane – dobrze napisany opis produktu jest prostą drogą do osiągnięcia sukcesu w sprzedaży. Wartościowa dla klienta treść oraz odpowiedni content, są czynnikami decydującymi. Opisy powinny być napisane językiem korzyści, odpowiadać na pytania typu: Do czego służy? Co da mi ten zakup? Co zyskam kiedy go kupię?. Jeżeli potencjalny klient na stronie sklepu online, nie znajdzie odpowiedzi na jego pytania – napisze do sprzedawcy lub ( i to jest bardziej prawdopodobne) skorzysta z konkurencyjnego serwisu internetowego. Dlatego, dobre i praktyczne opisy przyciągają klienta i przekonują go do zakupów.

Opis produktów a SEO

Kolejną zaletą tworzenia ciekawych i wartościowych opisów produktów, jest odpowiednia pozycja w sieci. Jak to zrobić? Dzięki zebraniu konkretnych informacji oraz podanie ich w formie profesjonalnego i niepowtarzalnego tekstu. Taki zabieg wpływa na pozycjonowanie Twoich produktów w Internecie. W pełni wartościowy opis sprawia, że roboty wyszukiwarek internetowych np.: Google, odpowiadają za indeksowanie stron do sklepu online. A co za tym idzie? Oferowane przez Ciebie produkty lub usługi mogą pojawić się na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Zwiększa Ci się ruch na stronie e-sklepu, ponieważ serwis jest bardziej widoczny i większa liczba klientów na niego wchodzi.

Jak dobrać odpowiednie frazy kluczowe?

Za pozycjonowanie w sklepie internetowych odpowiadają również opisy produktów pod SEO. A po co? W tworzoną treść warto umiejętnie wpleść słowa kluczowe. Są to zwroty, które internauci najczęściej wpisują w wyszukiwarkę. Oczywiście, słowa te muszą pasować do Twojej branży i sprzedawanych przez Ciebie produktów. Frazy kluczowe umieszczone w opisach bardzo pomagają w pozyskiwaniu nowych klientów oraz zwiększeniu szansy na sprzedaż.

Powielanie tej samej treści nie jest dobre. Postaw na unikalny tekst.

Prowadzenie sklepu internetowego z wieloma podobnymi lub wręcz identycznymi produktami, może nieco utrudnić pracę przy tworzeniu opisów. Metoda “kopiuj -wklej” w tym wypadku jest złym pomysłem. Dlaczego? Po 1 – dzięki temu nie zwiększysz swojej sprzedaży. Po 2 – niczym nie wyróżnisz się na tle konkurencji. Chyba nie o to chodzi w biznesie? Przecież nie chcesz mieć sklepu, który jest taki sam jak inne. Tworząc unikalne treści zwiększasz swoją szansę na lepsze wypozycjonowanie swojej firmy w Internecie oraz pozyskanie nowych klientów.

Niepowtarzalne treści są kluczem do pokonania konkurencji

A czym wyróżnia się unikalny tekst? Tym, że jest jedyny w swoim rodzaju i klient nie znajdzie w sieci drugiego takiego samego opisu. Taki manewr pozytywnie wpłynie na opinie klienta o Twoim sklepie już na początku “Waszej znajomości”. Co więcej, taki opis jest też pozytywnie odbierany przez wyszukiwarkę np.: przez Google. Ponieważ według robotów wyszukiwarki jest on wartościowy. Unikalne treści mają szansę na pojawienie się wyżej w wynikach wyszukiwania w porównaniu do treści konkurencyjnych sklepów.

Jaki powinien być opis produktu w sklepie internetowym?

  1. Musi zawierać faktyczne informacje o danym produkcie.
  2. Opis powinien być zwięzły i rzetelny.
  3. Zawarte w nim informacje powinny być przedstawione w zachęcający i interesujący sposób.
  4. Musi mieć prostą formę, ponieważ zawarte w opisie informacje łatwiej będą przyswajane przez odbiorcę.
  5. Tworzenie tekstu wywołującego emocje bez zbędnego “lania wody” wzbudza chęć zakupu.
  6. Spersonalizowana treść sprawia, że dany produkt odbierany jest przez klienta jakby był bezpośrednio kierowany do niego.
  7. I co najważniejsze – powinien być napisany językiem korzyści.

Trzymanie się tych rad oraz używanie odpowiednich słów kluczowych pomoże w zwiększeniu sprzedaży. Poświęć trochę więcej czasu na dobre i wartościowe opisy produktów. Klienci to docenią – poprzez zakupy w Twoim sklepie online. Jednak jeżeli nie masz czasu, opisywanie Twoich produktów lub usług zleci profesjonalnemu copywriterowi.

Share This