Jaki rodzaj treści musi zawierać każda strona internetowa, której celem jest sprzedaż? Jakie elementy decydują o jej sukcesie? Czego nie możesz pominąć podczas planowania układu swojej witryny? Dowiedz się, co musisz zawrzeć na swojej stronie www, aby była cholernie skuteczna i sprzedawała tyle, ile chcesz!

Określ cel swojej strony www 

Oczywiście, finalnie jest nią sprzedaż (inaczej raczej nie czytałbyś tego artykułu). Jednak sprzedaż może być realizowana na wiele sposobów. Odpowiedz sobie zatem na pytanie, czy celem Twojej witryny jest aktywna sprzedaż produktów i usług online? Czy może jest nią generowanie leadów, a może jedynie zachęcanie klientów do bezpośredniego kontaktu z Tobą? Masz to? No to jedziemy dalej. 

Zrób dobre pierwsze wrażenie, czyli zadbaj o hasło bądź slogan Twojej witryny 

Zazwyczaj umieszczany na górze strony – na banerze lub sliderze, slogan to nieodzowny element praktycznie każdej nowoczesnej witryny internetowej. 

Dobry slogan to taki, który po przeczytaniu od razu daje użytkownikowi odpowiedź “o czym jest ta strona”. Wbrew pozorom, “przemycenie” całej witryny w 1-2 zdaniach i dodatkowe “ubranie” tego w język korzyści nie jest wcale proste. Ale po co się ma copywritera, prawda ?? 

Masz już slogan i co dalej? 

Przedstaw swoją ofertę 

Naturalnym krokiem jest zrobienie wszystkiego, aby użytkownik (i miejmy nadzieję), Twój przyszły klient, zapoznał się z Twoją ofertą. Dlatego nie marnuj czasu na przedstawianie Twojej firmy (zrobisz to potem) i od razu zacznij od prezentacji swojej oferty.  

…a także korzyści wynikających ze skorzystania właśnie z niej 

Sama “sucha” oferta to dziś zdecydowanie za mało. Pamiętaj bowiem, że klient nie kupuje produktu, a KORZYŚCI, jakie będzie miał po jego zastosowaniu. Dlatego, prezentując swoją ofertę (np. zdjęcie wraz z krótką charakterystyką czy parametrami technicznymi) nie zapomnij dodać szerokiego opisu korzyści). 

Co to może być? Wszystko zależy od Twojej oferty. 

Jeśli sprzedajesz ubrania XXXL dla puszystych kobiet – napisz, jak wyjątkowo, wygodnie, ale przede wszystkim szczupło będą się w nich czuły. 

Jeżeli oferujesz niematerialne usługi, dajmy na to finansowe – skup się na bezpieczeństwie transakcji, zaufaniu, ale też np. na szybkim i sprawnym załatwieniu sprawy. 

Pamiętaj, że każdy produkt czy też usługa mają być reprezentowane przez faktyczne korzyści, a nie jedynie określenia. Jeśli piszesz, że buty są wygodne – napisz dlaczego i co z tego będzie miał Twój klient. Jeśli piszesz, że meble są trwałe – napisz dlaczego i co z tego będzie miał Twój klient. Jeśli piszesz, że komputer jest szybki – napisz, już wiesz co ? 

Dokładnie opisz proces zakupowy …i ewentualnie podaj ceny 

Jeszcze na chwilę wejdź w buty klienta. Zapewne, jeżeli decydujesz się na zakup konkretnej rzeczy, lubisz wiedzieć o niej wszystko. Chcesz znać zarówno cenę, jaką przyjdzie Ci zapłacić. Ale chcesz również wiedzieć, jakie kroki musisz wykonać, aby w ogóle skorzystać z danej oferty. 

I wiesz co? Większość klientów ma tak samo. Dlatego, nie graj z nimi w kotka i myszkę. Przeciwnie, na swojej stronie internetowej postaraj się pokazać wszystkie elementy związane z dokonaniem zakupu lub konkretnej akcji. 

Wskaż ceny, opis przebieg procesu zakupowego, podaj warunki dostawy oraz wszystkie elementy, które mogą być potrzebne Twojemu klientowi do podjęcia decyzji.  

Dlaczego to takie ważne? 

Wyobraź sobie, że klient nie odwiedza jednej strony internetowej. Bardzo prawdopodobne, że naraz analizuje co najmniej kilka (Twoją, jak i konkurencji). Jeżeli na Twojej www nie znajdzie potrzebnych informacji – możesz być pewny, że szybko zamknie okno przeglądarki i uda się tam, gdzie je znajdzie, czyli do Twojego konkurenta. 

Uwiarygodnij się w oczach potencjalnego klienta 

Masz już wszystko-wyjaśniający slogan, opis oferty, a dodatkowo to wszystko pisane językiem korzyści WOW! Ale czegoś jeszcze brakuje. Czegoś, co jeszcze bardziej uwiarygodni Cię w oczach klienta i sprawi, że będzie chciał skorzystać właśnie z Twojej oferty. 

Co takiego? 

  • Kilka słów o firmie 

Tak, teraz jest czas na napisanie kilku słów na temat Twojej firmy – nie zapominając przy tym o zachowaniu języka korzyści. Pochwal się swoim doświadczeniem, napisz ilu klientów już obsługiwałeś, a także co wyjątkowego odróżnia Cię na tle konkurencji 

Nie pisz tylko CO, ale także JAK to wpłynie na Twojego klienta (czyli jakie korzyści on z tego będzie miał). Tylko błagam – NIE PISZ, że praca jest Twoją pasją, a do każdego klienta podchodzisz w sposób indywidualny ?. 

  • Opinie dotychczasowych klientów 

Masz już za sobą kilka udanych transakcji? Poproś klientów o wystawienie opinii, a następnie opublikuj je na swojej stronie lub landing page’u. To kolejne kilka punktów do Twojej wiarygodności. 

  • Portfolio 

Masz za sobą co najmniej kilka ciekawych projektów? Stwórz portfolio i pochwal się nimi. Masz konkretne wyniki, które możesz wyrazić w liczbach? To jeszcze lepiej!  

  • Blog 

Prowadzenie własnego firmowego bloga to idealny sposób na budowanie pozycji eksperta. Rób to, aby klienci uznali Cię za profesjonalistę, a odnośniki kierujące na blog umieszczaj także na stronie głównej czy dedykowanych landingach ?. 

Maksymalnie ułatw proces zakupowy, czyli CTA, dużo CTA 

Gdy wszystkie treści mamy już za sobą – pora na skierowanie klienta wprost do wykonania konkretnej akcji (zakupu, zostawienia leada lub czegokolwiek sobie życzysz). Umieszczaj przyciski nawołujące do wykonania konkretnej akcji, wszędzie tam, gdzie tylko się da. Oczywiście z głową ?. 

Chodzi o to, aby Twój klient w każdej chwili mógł w prosty sposób wykonać tę akcję – bez marnowania czasu na szukanie kontaktu czy formularza. 

  • Przekonał go slogan na banerze? Kliknie przycisk. 
  • A może o zakupie zdecydował zaraz po przeczytaniu oferty? Kliknie przycisk. 
  • O podjęciu decyzji zakupowej przeważyły szczegóły dostawy? Kliknie przycisk. 

I tak dalej, i tak dalej… 

Zostaw swoje namiary – dane kontaktowe 

Pamiętaj, że niektórzy klienci cenią sobie możliwość zamienienia kilku zdań, zanim podejmą decyzję o zakupie. Daj im komfort nawiązania szybkiego kontaktu – umieszczając na stronie (w widocznym miejscu) numer telefonu, adres e-mail, a także formularz kontaktowy. 

Nie zapomnij o SEO 

Dobry tekst, to taki zoptymalizowany także pod wyszukiwarki internetowe. Nie zapominaj o tym i zadbaj, aby Twoje, pisane w pocie czoła teksty, zawierały odpowiednie frazy kluczowe. To Ci się po prostu opłaci! 

A jeżeli to dla Ciebie za dużo… 

…pamiętaj, że jesteś na stronie profesjonalnego copywritera, który z chęcią przyjmie zlecenie na wykonanie cholernie skutecznych tekstów – właśnie na Twoją stronę www! Napisz do mnie ?. 

Mateusz Winkler

Mateusz Winkler

Jestem profesjonalnym copywriterem i marketingowcem “z krwi i kości”.

Pomagam właścicielom i managerom firm, marketerom, agencjom reklamowym oraz wszystkimi osobom, które chcą rozwijać biznes i zarabiać więcej.

Doradzam i tworzę dla nich teksty, które pomagają w komunikacji, budowaniu marek, pozycjonowaniu stron, a przede wszystkim zwiększaniu sprzedaży.

Shares
Share This

Czy ten artykuł jest pomocny?

Tak? Zrób mi przysługę i podziel się nim z innymi. Dziękuję :)!

Shares