Microcopy (micro copy), czyli skrót pochodzący od nazwy micro copywriting. Mianem tym określamy krótkie teksty oraz informacje prezentowanie stronach internetowych, banerach oraz innych materiałach (nie tylko reklamowych). 

Gdzie i kiedy stosuje się microcopy? W jakich formach najczęściej ono występuje? Jakie korzyści przynosi zarówno właścicielom serwisów, jak i ich odbiorcom? Te oraz ciut więcej informacji znajdziesz właśnie w tym artykule. W takim razie – zapraszam!

Geneza microcopy, czyli skąd się to wzięło? 

Musisz wiedzieć, że w zamierzchłych czasach (tak na oko – kilka lat temu 😉), komunikacją znaną dziś pod nazwą micro copywritingu zajmowali się programiści. Tzn. osoby odpowiedzialne za tworzenie programów i narzędzi informatycznych, ale nie treści! 

Jak pewnie się domyślasz, formułowanie komunikatów nie szło im już tak sprawne, jak budowanie oprogramowania, dlatego do gry weszli copywriterzy. 

Gdzie wykorzystuje się microcopy? 

Microcopy stanowi jeden z elementów tworzących szersze zagadnienie, jakim jest UX writing. Więcej na temat przeczytasz w moim artykule: Czym jest UX writing?  

Jak sama nazwa wskazuje – micro copywriting znajduje swoje zastosowanie tam, gdzie trzeba umieścić mało treści. To znaczy, we wszelkiej maści: hasłach, sloganach, adnotacjach, disclaimerach, tooltipach, menu, komunikatach, instrukcjach, a także w formularzach czy na przyciskach (tzw. buttonach). 

Microcopy doskonale sprawdza się zwłaszcza: 

  • W sklepach internetowych, w których zastosowanie prostego i zrozumiałego języka może decydować o tym, czy platforma e-commerce odniesie sukces (będzie generować zyski czy też przynosić straty). W tego typu serwisach wykorzystuje się je chociażby przy zamówieniach czy płatnościach.   
  • Na formularzach, czyli miejscach służących do generowania kontaktów (zwanych leadami). Dobry microcopywriting może sprawić, że swoimi danymi postanowi podzielić się znacznie większa liczba potencjalnych klientów. 
  • Instrukcjach, disclaimerach, FAQ i poradach, czyli wszędzie tam, gdzie w kilku prostych słowach należy wyjaśnić skomplikowane zagadnienia lub po prostu przekazać bardzo istotne informacje. 

Po co stosuje się micro copywriting? 

W myśl zasady “im prościej, tym lepiej”, micro copy służy przede wszystkim formułowaniu zwięzłych, logicznych oraz zrozumiałych komunikatów. Takich, które są łatwe w przyswojeniu nawet przez przeciętnego odbiorcę. 

Ma on na celu tworzenie treści, których interpretacja jest automatyczna, nie wymaga marnowania czasu na refleksje czy zastanawianie się. 

Jakie korzyści przynosi micro copy? 

Jedno jest pewne, w micro copywritingu liczy się zrozumienie intencji użytkowników, a następnie wykorzystanie tej wiedzy w sposób pozwalający za realizowanie celów biznesowych.  A jeżeli nie wiadomo, o co chodzi, to możesz mieć pewność, że zawsze chodzi o jedno – pieniądze 😊. 

Micro copywriting aktywnie wspiera komunikację z odbiorcami, pozwalając im na lepsze zrozumienie produktów i usług, odpowiadanie na nurtujące ich pytania, a także rozwiązywanie bieżących problemów. Krótko, jak ma micro copy przystało (😉), mówiąc: wspiera sprzedaż 

A kto zajmuje się tekstami z zakresu micro copy? 

Oczywiście copywriter, ale wiesz… taki profesjonalny 😉. Chcesz go zatrudnić? W takim razie nie czekaj i przejdź do kontaktu 

Shares
Share This

Czy ten artykuł jest pomocny?

Tak? Zrób mi przysługę i podziel się nim z innymi. Dziękuję :)!

Shares