Czytasz książki, regularnie odwiedzasz blogi, śledzisz wybrane profile w mediach społecznościowych, a do tego od czasu do czasu pojawiasz się na szkoleniach i konferencjach? Gratulacje – widzę, że jesteś na dobrej drodze, aby poszerzać swoją wiedzę i zdobywać coraz to nowsze umiejętności.
Ale… wygląda na to, że w tym zestawieniu brakuje Ci jeszcze jednego elementu – wiadomości, które mogą trafiać do Twojej skrzynki e-mail. Poniżej czeka na Ciebie lista newsletterów, na które naprawdę warto się zapisać. Znajdziesz tam tylko te, które sprawdziłem i przetestowałem “na własnej skórze”. No to zaczynamy!
Jakie newslettery subskrybuję i do jakich zachęcam również Ciebie?
Wychodzę z założenia, że najlepsza wiedza o copywritingu nie znajduje się wyłącznie w komunikatach dotyczących tylko tej tematyki. Zamiast tego warto jej szukać w materiałach dotykających innych obszarów takich, jak: pozycjonowanie, budowanie marek, sprzedaż, promocja oraz biznes. W związku z tym zachęcam Cię do subskrybowania maili, które sam regularnie czytam. A oto i one:
Jakub Sawa
Jako że jednym z moich koników jest SEO – w tym zestawieniu nie mogło zabraknąć prawdopodobnie najlepszego polskiego newslettera na temat pozycjonowania. Jakub raz w tygodniu podsumowuje i przesyła najważniejsze newsy i doniesienia z szeroko pojętego świata SEO. Są tam zarówno wiadomości z Polski, jak i z zagranicy. Zapisz się na niego tutaj – gorąco zachęcam!
wMinutę
Powiem tak: to chyba najlepszy newsletter, do jakiego kiedykolwiek się zapisałem. Jak sama nazwa wskazuje – jest to mailing, z którego treścią zapoznasz się w równe 60 sekund ?. Krótka, bardzo przystępna forma, a przede wszystkim – ogromna dawka bardzo wartościowej wiedzy. Zapis czeka na Ciebie tutaj.
Trzy Poziomy
Za wyżej wspomnianym projektem stoi Mirek Burnejko, który poza wMinutę (i kilkoma innymi), prowadzi również swój personalny newsletter. Jeżeli poza copywritingiem interesuje Cię marketing oraz szeroko rozumiany biznes – musisz się tam zapisać. Najlepiej od razu i z tego miejsca.
Pimp My Analytics
Sam autor twierdzi, że to “najlepszy newsletter o GA wysyłany z Poznania”. Po kilku miesiącach subskrybowania dodałbym, że nie tylko ze stolicy wielkopolski, ale również z całego kraju ?. Jeżeli w swojej pracy wykorzystujesz dane (chociażby z Google Analytics) – nie masz wyjścia i po prostu musisz zacząć go subskrybować. Tu masz adres.
Łukasz Hodorowicz
Łukasz słynie przede wszystkim z prowadzenia świetnych podcastów na temat marketingu. Ale skoro jest to artykuł o newsletterach, to z pewnością warto wspomnieć o i tym kanale komunikacji. Dużo praktycznej wiedzy ze świata reklamy, sprzedaży i biznesu – popartej wiarygodnymi danymi i wynikami badań. Ja subskrybuję i Ciebie też do tego zachęcam – o, tutaj.
LandingPro
Jerzy w bardzo fajny sposób opowiada o tematyce projektowania i budowania stron typu landing page. A skoro o LP mowa to nie może zabraknąć tam mnóstwa spostrzeżeń dotyczących tworzenia treści. Jeśli interesują Cię tematy związane z pisaniem tekstów, które konwertują – zapraszam do zapisu.
Growthletter
Prawdziwa kopalnia wiedzy, którą raz w tygodniu serwuje Mateusz Wyciślik – gość, którego osobiście uważam za prawdziwego speca od growth hackingu. Jeżeli interesujesz się szeroko pojętym marketingiem i zastanawiasz się, jak zrobić coś lepiej, szybciej, taniej, skuteczniej – prawdopodobnie odpowiedź znajdziesz w tym newsletterze.
Dynanet
To chyba jedyny polski newsletter o copywritingu, który mogę polecić z czystym sumieniem. Regularne maile Darka Puzyrkiewicza traktują o wycinku tej branży, jakim jest copywriting sprzedażowy. Nie każdemu może przypaść do gustu jego styl, ale gwarantuję jedno. Jest on nafaszerowany dawką wiedzy, porad i spostrzeżeń, z których z pewnością wyciągniesz coś dla siebie. Zapis znajduje się tutaj.
A co z zagranicznymi newsletterami dla copywriterów?
Mówisz – masz! Ze swojej strony mogę polecić co najmniej kilka anglojęzycznych mailingów, w tym:
Copy Posse
Świetny newsletter prowadzony przez równie świetną copywriterkę – Alex Cattoni. Poza zapisem na mailing polecam Ci również zaglądać na jej social media. Znajdziesz tam mnóstwo ciekawych porad i inspiracji, które przydadzą Ci się zwłaszcza na początku Twojej copywriterskiej kariery. Link do zapisu tutaj.
Copybloggers
Fajne, lekkie i przystępne mailingi traktujące o szeroko pojętej dziedzinie pisania tekstów. Początkujący, zaawansowany, jak i prawdziwy wymiatacz. Myślę, że każdy z tych typów copywriterów znajdzie tu coś dla siebie. Zapiszesz się na nie z tego miejsca.
Copyhackers
Trochę “wyższa szkoła jazdy”, czyli newsletter dla osób, które pragną specjalizować się w tworzeniu tekstów sprzedażowych. Jeśli chcesz poznać tajniki, ciekawe case studies oraz inne wartościowe informacje – prosto od TOPowych światowych copywriterów – zachęcam do zapisu. Link do subskrypcji czeka na Ciebie w tym miejscu.
Newslettery dla copywriterów – moja rada na koniec
Jeśli naprawdę chcesz się rozwijać w tej dziedzinie – staraj się omijać wszystkie “typowe” polskie newslettery o copywritingu. Prawdopodobnie nie znajdziesz tam nic poza:
- A. Podstawowymi definicjami pojęć, które i tak z pewnością już znasz.
- B. Tajemniczo brzmiącymi technikami i metodami, dzięki którym ich nadawcy dorobili się milionów, a ich klienci zarobili dzięki nim miliardy. Serio? Ktoś w to jeszcze wierzy ??
- C. Nieudolnymi próbami “wciśnięcia” Ci kolejnego “super-cudownego” kursu, który ma z Ciebie zrobić profesjonalnego i świetnie zarabiającego copywritera. Oczywiście, dopiero po tym jak zapłacisz za niego kilka stówek lub kilka tysięcy złotych.
Wiem, co mówię, bo na potrzeby tego wpisu zapisałem się do naprawdę sporej liczby takich newsletterów. I wiesz co? Tak naprawdę poza 1 – 2 (które zresztą wymieniłem na powyższej liście), w Polsce nie ma praktycznie nic świeżego, ani odkrywczego.
Lubisz takie porady?
Dziękuję za Twój czas. Mam nadzieję, że ten wpis okazał się pomocny. Jeśli znajdziesz dodatkowe kilka sekund – mam do Ciebie prośbę. Podziel się nimi ze swoimi znajomymi. Możesz to zrobić na Facebooku, Instagramie, LinkedInie lub za pomocą innej, dowolnej platformy. Będę Ci za to bardzo wdzięczny. Dziękuję!
Jestem profesjonalnym copywriterem i marketingowcem “z krwi i kości”.
Pomagam właścicielom i managerom firm, marketerom, agencjom reklamowym oraz wszystkimi osobom, które chcą rozwijać biznes i zarabiać więcej.
Doradzam i tworzę dla nich teksty, które pomagają w komunikacji, budowaniu marek, pozycjonowaniu stron, a przede wszystkim zwiększaniu sprzedaży.