Sprzedaż w tym popularnym serwisie, z roku na rok staje się coraz trudniejsza. Z jednej strony, dzieje się tak z powodu rosnących oczekiwań rynku oraz klientów, a także powiększającej się konkurencji pośród innych internetowych sprzedawców. Z drugiej – ze względu na zmiany, jakie platforma regularnie serwuje swoim użytkownikom.
Co zrobić, aby sprzedawać więcej? Z pewnością od razu na myśl przychodzi Ci konkurowanie ceną. Pytanie, jak długo taka walka może potrwać, aż zdasz sobie sprawę, że biznes przestaje się opłacać? Jeżeli sprzedajesz to samo, co Twoja konkurencja – konkuruj treścią aukcji (opisami przedmiotów). A mówiąc konkretniej – wartościami, jakie dajesz swoim klientom. Nie wiesz jak? Sprawdź ten artykuł!
Na aukcjach Allegro grafika już nie jest aż ważna
Od momentu unifikacji aukcji, sprzedawcy stracili bardzo duży atut, jakim były szablony allegro. Dzięki nim każdy mógł się wyróżnić na tle konkurencji. Wystarczyło postawić na unikalną, przyciągającą wzrok i zachęcającą do zakupu grafikę, a cała sprzedaż wydawała się znacznie prostsza.
Obecnie, każda aukcja jest prawie taka sama. Różnią je tylko zdjęcia i opisy. I to właśnie w tym drugim aspekcie należy upatrywać swoje szanse na odróżnienie się od innych sprzedawców, a tym samym – zwiększenie sprzedaży. Jednak zacznijmy od początku.
Czego nie wolno używać w opisach aukcji na Allegro?
Listwa tzw. tematów zakazanych jest dość długa. Nie możesz pisać o sobie, swojej firmie, o tym, że dajesz gwarancję na swoje produkty. Nie wolno Ci również wspominać o dostawie i transporcie towarów, a nawet zachęcać do kontaktu czy odwiedzenia Twojej strony www.
Aukcje i przedmioty na Allegro – co wolno robić?
Jedyne, co możesz robić to pisać o produkcie. Tylko i wyłącznie. Jego parametrach, wymiarach, cenie, a także zaletach. I wiesz co? Właśnie tym ostatnim elementem możesz sprawić, że klienci będą kupowali u Ciebie. Oczywiście, o ile dasz im ku temu odpowiednie powody.
Jak tworzyć skuteczne opisy produktów w serwisie Allegro?
Przygotowałem dla Ciebie kilka wartościowych porad, które z łatwością wdrożysz we własnym zakresie. Kieruj się poniższymi zasadami, a zapewniam, że Twoje aukcje zaczną generować znacznie wyższą sprzedaż.
Zadbaj o kompletność informacji i parametrów produktowych
Pamiętaj, aby Twoja aukcja na Allegro zawierała wszystkie najważniejsze informacje na temat sprzedawanego przez Ciebie przedmiotu.
Nie bagatelizuj tej zasady – nawet, jeśli sprzedajesz dokładnie to samo, co dziesiątki, setki, a nawet tysiące innych sprzedawców w tym serwisie aukcyjnym.
Jeżeli potencjalny klient nie znajdzie u Ciebie cech, których szuka (nawet pomimo tego, że Twój produkt je posiada) – możesz mieć pewność, że szybko uda się na zakupy do konkurencji.
Pokazuj korzyści wynikające z zakupu właśnie u Ciebie
Daj odczuć, że to co sprzedajesz to nie kolejny, „zwykły” produkt, a bardzo konkretna wartość, która wpłynie na życie Twojego klienta. Odwołuj się do liczb i faktycznych wartości, jakie oferuje dany towar. Przykłady?
- Sprzedając czarne buty napisz, że poza eleganckim wyglądem i wygodą, otrzyma także komfort użytkowania. W końcu nie trzeba będzie ich tak często myć :).
- Jeżeli sprzedajesz np. drogie akumulatory lub baterie cechujące się ponadprzeciętną żywotnością – wskaż to jako ich główną zaletę. Odwołaj się do korzyści, jakie będzie miał klient po ich zakupie (po 1 – ogromne oszczędności wynikające z tego, że produkt posłuży znacznie dłużej niż tańszy odpowiednik, po 2 – bezpieczeństwo i komfort, że nigdy nie zawiedzie).
W opisach Allegro używaj liczb
Każdą wartość, o ile tylko się da, popieraj liczbami i wyliczeniami. W ten sposób zobrazujesz faktyczne korzyści klienta. Oszczędność czasu, pieniędzy, zdrowia? To wszystko możesz ująć w liczbach.
Zadbaj o formatowanie opisów Allegro
Choć w tej materii serwis nie daje Ci zbyt dużego pola manewru, nadal możesz wykorzystać wiele dobrodziejstw i trików z obszaru UX writingu. Stosuj nagłówki i wypunktowania, a także pogrubiaj informacje, które są szczególnie istotne.
Pamiętaj także, aby cały tekst był podzielony na mniejsze akapity. Dzięki temu Twój opis produktu na Allegro będzie tylko łatwiejszy w przyswojeniu, ale również będzie wydawał się „lekki” i „przyjemny” ;).
Zachęć użytkownika Allegro do zakupu
Pamiętaj o zakończeniu. Każdy opis, którego celem jest sprzedaż, musi posiadać CTA (Call To Action), czyli komunikat ułatwiający podjęcie decyzji o kliknięciu „Dodaj do koszyka”, „Licytuj” lub „Kup teraz”.
Jak tworzyć skuteczne opisy przedmiotów na Allegro – podsumowanie
Przykładów można wymieniać bez liku, ale we wszystkich chodzi o jedno – znalezienie korzyści dla klienta oraz wskazanie powodów, dlaczego ma kupić właśnie u Ciebie. Nie koncentruj się bowiem na samym parametrze produktu. Nawet na pozór zwykłą cechę lub liczbę (np. wymiar), postaraj się przekuć w zaletę, a następnie odpowiednio zakomunikować ją odbiorcy. To z pewnością zadziała.
Opisy na allegro to nie Twoja bajka?
Moja za to jak najbardziej! Skontaktuj się ze mną, a z chęcią napiszę dla Ciebie opisy, które będą sprzedawać – i to dużo!
Jestem profesjonalnym copywriterem i marketingowcem “z krwi i kości”.
Pomagam właścicielom i managerom firm, marketerom, agencjom reklamowym oraz wszystkimi osobom, które chcą rozwijać biznes i zarabiać więcej.
Doradzam i tworzę dla nich teksty, które pomagają w komunikacji, budowaniu marek, pozycjonowaniu stron, a przede wszystkim zwiększaniu sprzedaży.