Newsletter to popularne narzędzie do sprzedaży i prowadzenia komunikacji ze swoimi odbiorcami. Pomimo wielu lat na karku, nadal trzyma się świetnie i z roku na rok zyskuje większą popularność. Co dla wielu osób może wydać się nie tak oczywistym – mailing to dla firm dużo skuteczniejsza forma komunikacji niż social media. Dysponujesz narzędziem do wysyłki maili oraz odpowiednią bazą odbiorców, ale nie masz pomysłu, co i jak możesz im komunikować? Poznaj kilka przykładów.

Newsletter wysyłany z konkretnej okazji

Urodziny, Święta Bożego Narodzenia, Wielkanoc, Walentynki, czy coraz popularniejsze w naszym kraju Halloween. To tylko część wydarzeń, które stanowią dla Ciebie świetny powód do wysyłki mailingu. Wykorzystaj to, zaplanuj kreatywną i angażującą kampanię. Przy takich okazjach odbiorcy szczególnie cenią sobie zniżki lub inne formy promocji :).

Jasne, wyżej wymienione wydarzenia są popularne wśród marketerów. Dlatego w tym czasie skrzynki odbiorców są mocno przepełnione różnymi okazjami – przez co Twój newsletter może pośród nich zaginąć. Jeśli chcesz być bardziej nieszablonowy i całkowicie zaskoczyć swoich odbiorców – poszukaj w kalendarzu innych okazji do mailingów (tzw. świąt nietypowych).

Dzień Szefa, Psa, Kota, Poczty Polskiej, a nawet Seniora czy Krajobrazu – każdy z nich może być świetnym powodem do nietypowego newslettera, który z pewnością zaskoczy Twoich klientów!

Newsletter na powitalnie, czyli onboarding

Część maili powitalnych kończy się na jednej wiadomości – będącej jedynie potwierdzeniem subskrypcji. To wielki błąd stosowany przez duże grono e-mail marketerów.

Wiadomości powitalne (ja często nazywam je onboardingiem) można z powodzeniem rozbić na kilka części – wysyłanych w regularnych odstępach. Mogą one dotyczyć prezentacji Twojej firmy, produktów, jak i usług. Ważne, aby nie były nachalne, a także zawierały w sobie wartość merytoryczną.

Zaletą tego typu mailingów jest ich skuteczność. W przeciwieństwie do regularnych newsletterów, osiągają one znacznie wyższe wyniki (open rate oraz CTR), a także bardziej aktywizują klientów – angażując ich już od pierwszych dni styczności z marką.

Mailing promocyjny

Nieśmiertelna forma skutecznego dotarcia do klienta. No bo na kogo nie działa rabat w wysokości kilkunastu lub kilkudziesięciu procent? Jeżeli zależy Ci na szybkiej sprzedaży lub po prostu chcesz pozbyć się nadmiaru towaru – wykorzystaj newsletter do komunikacji zniżki w Twoim sklepie. Działa prawie zawsze :).

Dowód społeczny w mailingu

Masz towar, który wyjątkowo dobrze się sprzedaje? A może ostatni z Twoich postów na blogu czy Facebooku osiągnął ponadprzeciętne zasięgi? Pochwal się tym w newsletterze, wykorzystując do tego metodę dowodu społecznego. Odbiorcy są z natury ciekawscy i chętnie sprawdzą “co jest popularne wśród innych”, a Ty zyskasz jeszcze lepsze wyniki kampanii e-mail marketingowej.

Mail z przeprosinami

To rodzaj kampanii dedykowanej odbiorcom, którzy niekoniecznie chcą otwierać Twoje maile. To naturalne, że część Twojej bazy jest nieaktywna. Osoby zapisały się na newsletter, jednak od dawna lub nigdy nie otworzyły żadnego maila, który im wysłałeś.

Aby ponownie ich zaangażować i skłonić do otwierania przyszłych newsletterów – wyślij im maila zawierającego przeprosiny. Napisz, że bardzo Ci przykro z powodu braku ich aktywności, który może być spowodowany niedopasowaniem treści, jakie im przesyłasz. Dodatkowo, w treści newslettera możesz zadać pytanie (bądź umieścić link do ankiety), dlaczego nie czytają Twoich maili. To może okazać się dla Ciebie bardzo cenną informacją.

Tym sposobem nie odzyskasz wszystkich nieaktywnych adresatów, ale z pewnością uda Ci się uratować kilka % ze swojej bazy.

P.S. Ważne, aby tytuł takiego maila był chwytliwy, a sam wygląd newslettera – maksymalnie uproszczony (bez grafik, przycisków itp.). Zrób wszystko, aby wyglądał naturalnie, niczym wysłany ze zwykłej skrzynki.

Pomysły na newsletter

Jak widzisz, pomysłów na skuteczny mailing jest naprawdę wiele. Jeżeli jednak chciałbyś jeszcze bardziej zaskoczyć swoich odbiorców i tym samym całkowicie odróżnić się od konkurencji – napisz do mnie. Przygotuję dla Ciebie maili, którego pozazdrości Ci cała branża ;).