Prowadzenie firmowego bloga to obecnie niejedynie fanaberia czy działanie, na które mogą pozwolić sobie nieliczni. Własny blog coraz częściej staje się kluczowym elementem całej strategii marketingowej, niepolegającej tylko na “blogowaniu dla blogowania”, a osiąganiu z tego tytułu konkretnych wyników.

Jakich? Jeśli nadal zastanawiasz się nad zasadnością uruchomienia bloga w swojej firmie – zapoznaj się z kilkoma korzyściami, jakie niesie za sobą jego posiadanie. 

Blogowanie i jego cele 

Oczywiście, prowadząc swój własny firmy blog możesz obrać różne kierunki rozwoju, a tym samym określić, jakie cele ma on dokładnie realizować. Z mojej perspektywy określam 3 główne filary blogowania, które można budować jednocześnie, i które (odpowiednio zaplanowane i prowadzone) dają najlepsze rezultaty. 

Jakie to filary? 

W mojej nomenklaturze są to: marka, SEO oraz sprzedaż. A teraz pozwól, że krótko scharakteryzuję każdy z nich.  

Marka, czyli dbasz o wizerunek swojej firmy 

Jeszcze do niedawna, główną rolą bloga było tylko tzw. budowanie pozycji eksperta w danej branży. Przyznasz bowiem, że jest to świetne miejsce na dzielenie się swoją wiedzą, serwowanie porad, instrukcji, czy po prostu publikację swoich doświadczeń.  

Ta funkcja nie uległa zmianie i tego typu serwisy nadal z dużym powodzeniem wykorzystuje się w celu tworzenia marek. 

Dlaczego to takie istotne?

Filar ten pozwala na budowanie wiarygodności w oczach potencjalnych klientów i kontrahentów. Korzystając z Twoich usług lub po prostu kupując Twoje produkty, chcą mieć pewność, że wybierają to, co najlepsze. “Fizycznie” jest im ciężko sprawdzić każdego dostawcę (zamówić jego produkt lub usługę, a potem ją przetestować). Dlatego blog jest miejscem, gdzie przynajmniej mogą ocenić Twoją wiedzę i doświadczenie, a to dla Twojego klienta jest już bardzo wartościowa informacja. 

SEO, czyli aktywnie pozycjonujesz się w Internecie 

Nie jest też żadna tajemnicą, że wyszukiwarki (a przede wszystkim królujący na naszym rynku Google) coraz bardziej doceniają merytoryczne i wartościowe treści. Prowadząc e-sklep lub po prostu stronę internetową, nie zawsze jesteś w stanie umieścić w każdej zakładce dokładnie to, czego szukają Twoi odbiorcy. Poza poradami przecież musisz “jakoś” przedstawić swoją ofertę, co nie 😊? 

Blog daje Ci możliwość publikowania wartościowych wpisów, których właśnie poszukują Twoi odbiorcy. Z jednej strony dostarczasz im konkretne korzyści w postaci merytorycznych treści, a z drugiej – aktywnie wspierasz swoje SEO sprawiając, że Twoja strona staje się coraz lepiej widoczna. Pamiętaj bowiem, że blog wpływa na pozycjonowanie całego serwisu, a nie jedynie na rankowanie poszczególnych wpisów.  

SEO za pomocą bloga to nieco dłuższy i bardziej skomplikowany temat. Dlatego pozwól, że poświęcę na to osobny wpis. 

Sprzedaż, czyli promujesz swoje produkty i usługi 

Samo budowanie marki oraz aktywne pozycjonowanie serwisu, jak najbardziej przekłada się na Twoją sprzedaż. Jednak poza aspektami wynikającymi bezpośrednio z dwóch poprzednich filarów – możesz jeszcze bardziej zadbać o swoje zyski. 

Blog jest bowiem świetnym miejscem do aktywnej promocji Twojej oferty. Wyobraź sobie, że publikujesz poradnik na temat wyboru kredytów. Opisujesz w nim, na co warto zwrócić uwagę i czego się wystrzegać podczas wyboru takiej formy finansowania. Dodatkowo, możesz w nim zawrzeć kilka propozycji produktów, które akurat znajdują się w Twojej ofercie – łącząc tym samym budowanie marki, pozycjonowanie, edukację klientów, a także dbając o swoją sprzedaż 😊. 

A jeśli nie chce Ci się prowadzić bloga na własną rękę… 

Skorzystaj z moich usług. Jako profesjonalny copywriter jestem do Twojej dyspozycji!