Masz to! Po wielu godzinach wytężonej pracy udało Ci się stworzyć prawdziwą contentową perełkę. 

Post w social mediach, który generuje zasięgi, zaangażowanie i sprzedaje jak szalony. Artykuł blogowy, który nie tylko zbiera świetnie opinie, ale również efektywnie wspiera pozycjonowanie Twojej strony internetowej (i generuje wartościowy ruch z wyszukiwarki). Mailing, który nie tylko otworzyła ponadprzeciętna liczba odbiorców, ale który przede wszystkim przyniósł bardzo konkretne wyniki sprzedażowe. 

Skoro Twoja treść okazała się takim “strzałem w dziesiątkę”, to musisz przyznać, że żal byłoby nie wykorzystać takiej okazji do wyciśnięcia z niej jeszcze więcej. Prawda? 

W tym miejscu “cała na biało” wkracza redystrybucja contentu, często określana również jako content repurposing! Chcesz wiedzieć, czym jest i jakie może mieć znaczenie dla Twojego biznesu? Ok, nie będę już dłużej trzymał Cię w niepewności i niepotrzebnie budował napięcia. Wszystko, co musisz wiedzieć, czeka na Ciebie poniżej! 

Czym jest redystrybucja treści? 

Redystrybucja treści (contentu) to działanie polegające na ponownym wykorzystaniu raz przygotowanych materiałów marketingowych (tekstów, grafik, filmów itp.), jednak w odrobinę lub całkowicie zmienionej formie. 

Taki content repurposing najczęściej odnosi się do: zmiany jednego formatu na zupełnie inny (np. podcastu na transkrypcję lub wpis blogowy), czy też modyfikacji i dostosowania formatu contentu do konkretnego kanału, czy nośnika (np. długi film na krótkie video, czy artykuł blogowy na wpisy w social media). 

Więcej o sposobach redystrybucji napiszę w kolejnych akapitach. 

Content repurposing: jakie formaty możesz do tego wykorzystać? 

Teksty, grafiki, zdjęcia, a może materiały wideo? Odpowiem krótko i zwięźle: wszystkie. Bowiem jedyne, co ogranicza Cię w tej materii, to Twoja wyobraźnia. 

Kilka gotowych pomysłów na redystrybucję treści 

Zastanawiasz się, jak do tego podejść? Poniże znajdziesz kilka inspiracji. 

Artykuł umieszczony na Twoim blogu może Ci posłużyć do stworzenia infografik, postów w mediach społecznościowych oraz newslettera. 

Kolejny odcinek Twojego podcastu może zostać wykorzystany do napisania artykułu blogowego, a także “pocięty” na krótkie video, które umieścisz w social mediach. 

To samo możesz zrobić z webinarem, który będzie stanowił świetne źródło do przygotowania wpisu na blog, maila, krótkich filmików, a nawet lead magnetu. 

Oczywiście, możliwości redystrybucji raz przygotowanego contentu jest zdecydowanie więcej. I tak, jak już wcześniej mówiłem, zależą głównie od Twojej kreatywności! 

Jak to działa? Proces redystrybucji treści – krok po kroku. 

Jeśli nadal nie wiesz, w jaki sposób możesz zacząć – oto krótka instrukcja. 

#1 Stwórz content bazowy, który wykorzystasz do dalszej redystrybucji swoich treści 

To właśnie on będzie stanowił fundament dalszych działań. Dlatego, jeżeli chcesz wykorzystać ich pełen potencjał, postaraj się, aby był maksymalnie obszerny. Mówiąc wprost – zrób tak, aby było w czym i z czego “rzeźbić” 😊. 

Do budowy takiego contentowego fundamentu najlepiej sprawdzą się: teksty w formie długich artykułów, odcinki podcastów (z dźwiękiem i wideo), webinary, e-booki, a nawet prezentacje. 

#2 Zdecyduj, w jakich kanałach i formatach chcesz go dalej publikować 

Zastanów się lub po prostu przeanalizuj, gdzie znajdują się odbiorcy, do których chcesz kierować swój przekaz. 

Google, YouTube, Facebook, Instagram, Linkedin, TikTok, Twitter i wiele innych. Twój proces redystrybucji contentu może obejmować zaledwie kilka wybranych, jak i wszystkie dostępne kanały. To Ty tu decydujesz! 

#3 Ułóż wszystkie działania w dobrze zaplanowany i regularnie prowadzony proces 

Nie ma nic gorszego niż stałe wykonywanie tych samych, bardzo powtarzalnych czynności. Nie dość za zabiera Ci mnóstwo cennego czasu, to z jego biegiem staje się po prostu coraz bardziej frustrujące. Jak sobie z tym poradzić? 

Zamiast za każdym razem traktować content repurposing jako osobne i całkowicie niezależne zadanie – potraktuj to jako jeden, spójny proces. Jak to zrobić? 

Ustal content plan, czyli listę tematów, które będą poruszały Twoje materiały. Przygotuj wzory, których użyjesz do redystrybucji. Mogą to być gotowe grafiki, które poddasz niewielkim zmianom, schematy postów, czy wcześniej opracowane struktury newsletterów. 

Pamiętaj, że Twoje procesy mogą obejmować nie tylko samo tworzenie, ale równie, publikacje contentu. W sieci znajdziesz mnóstwo gotowych narzędzi i aplikacji, które pozwolą Ci wgrać, a następnie zaplanować publikacje prawie każdego formatu. 

#4 Redystrybuuj swoje treści i stale sprawdzaj, jak sobie radzą 

Na koniec pamiętaj, aby Twoje działania były konsekwentne. Z dużym prawdopodobieństwem na pierwsze efekty przyjdzie Ci nieco poczekać. Dlatego nie poddawaj się po kilku próbach, a co najważniejsze – regularnie testuj i optymalizuj prowadzone działania

Czy warto? Garść korzyści, jakie daje redystrybuowanie contentu. 

Za sprawą przemyślanej i dobrze prowadzonej redystrybucji contentu: 

  • Poszerzasz grono odbiorców i potencjalnych klientów. Takie działanie pozwala Ci uruchamiać nowe kanały komunikacji, a co za tym idzie – docierać do osób, które prawdopodobnie nigdy by o Tobie nie usłyszały. 
  • Oszczędzasz czas i mnóstwo energii. Wystarczy 1 dobry materiał oraz 1 ułożony proces, aby na ich podstawie tworzyć nawet dziesiątki różnych formatów. Ponadto, nie musisz tracić czasu na wymyślanie i dopasowywanie komunikacji do konkretnych kanałów. 
  • Podnosisz efektywność. Zapomnij o guru, którzy twierdzą, że każdy kanał wymaga zaplanowania osobnej strategii komunikacji. Jeżeli dana treści sprawdziła się i “zażarła” w jednym kanale, to może oznaczać, że przyniesie konkretne efekty również w innym. 

Dla kogo jest redystrybucja treści? 

Tu również nie będę miał dla ciebie żadnej niespodzianki. Jeśli choć trochę w swoich codziennych działaniach promocyjnych wykorzystujesz treści, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby spróbować uwolnić ich pełen potencjał. 

Content repurposing jest dla Ciebie, jeśli jesteś blogerem, copywriterem, sprzedawcą, budujesz markę personalną, czy po prostu – odpowiadasz za content marketing Twojej firmy

Chcesz więcej tipów i porad dotyczycących content marketingu? 

Zamiast opuszczać te stronę – zajrzyj na mój content marketingowy blog, na którym czeka na Ciebie więcej przydatnych informacji! 

Shares
Share This

Czy ten artykuł jest pomocny?

Tak? Zrób mi przysługę i podziel się nim z innymi. Dziękuję :)!

Shares