Teksty seo służące głównie do pozycjonowania Twojej strony i zagwarantowania jej jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce, kojarzą Ci się jedynie z nic niewartymi tekstami naszpikowanymi słowami kluczowymi? Uważasz, że te treści muszą się znajdować na stronie tylko po to, aby algorytm Googla miał co “czytać”? Przeczytaj ten artykuł i przekonaj się, że tak wcale nie musi być. 

Tradycyjne pozycjonowanie stron internetowych

Większość osób zajmujących się pozycjonowaniem serwisów www (tzw. seowców), nie przykłada dużej wagi do treści, które serwują swoim klientom. Dbają jedynie o to, aby tekst był poprawny językowo (bez błędów ortograficznych) i miał odpowiednią ilość fraz kluczowych, na które strona ma się pojawiać w wyszukiwarce Google.

W dobie rosnącej świadomości użytkowników oraz samych algorytmów takie działania to trochę za mało. Znacznie większą rolę zaczyna odgrywać content marketing i po prostu dobre treści.

Jak tworzyć dobre teksty z myślą o pozycjonowaniu?

Wszystko zależy oczywiście od branży, w której działa dana firma. Czasami wystarczą jedynie niewielkie poprawki, aby tekst stał się spójny i zachęcał użytkownika do przeczytania całości (a może nawet zagłębienia się bardziej w treść całej strony i finalnie dokonania zakupu). Niekiedy może się okazać, że dany tekst musi być gruntownie przebudowany. Musisz pamiętać o jednym – Google lubi treść. Dlatego im więcej tekstu tym lepiej.

Przykłady? Załóżmy, że chcesz się pozycjonować na 2 frazy, które umieszczasz na poszczególnych podstronach w nagłówkach H1.

  • Przed: “Teksty seo”.
  • Po: “Przekonaj się, dlaczego są Ci potrzebne dobre teksty seo” albo “5 powodów, dla których warto mieć świetne teksty seo”.

Widzisz różnicę? Zachowujesz pierwotne słowa kluczowe, jednak sam tekst jest bardziej zachęcający. Inny przykład?

  • Przed: “Teksty na stronę internetową”.
  • Po: “Teksty na stronę internetową, które zwiększą Twoją sprzedaż i rozwiną biznes” lub “Chcesz zarabiać więcej? Zainwestuj w dobre teksty na stronę internetową!”.

Treści SEO dla wymagających

Teksty pozycjonujące mogą pełnić także inne role. Wyobraź sobie, że czasami wystarczy kilka niewielkich zmian, aby z początku kiepski artykuł pisany pod seo mógł się stać w pełni wartościowym content marketingowym wpisem na bloga. Zależy Ci na sprzedaży i jej nieustannym wzroście? Teksty pod pozycjonowanie również mogą sprzedawać!

Nagłówki rządzą

Podpowiedź – największą rolę odgrywa dobry nagłówek. Zarówno dla Googla (wyszukiwarka zawsze najpierw weryfikuje, nagłówek h1 i na jego podstawie często indeksuje daną podstronę), jak i dla użytkownika. Jeśli nagłówek jest słaby i nieprzekonywujący to odwiedzający Twoją witrynę po prostu nie przejdzie dalej i nie przeczyta całości. A tego chyba chcesz uniknąć?

Nie chcesz się martwić kwestiami związanymi z seo?

Racja, sporo tego i potrzebna jest wiedza, aby robić to dobrze. Jeśli nie chcesz się kłopotać przygotowywaniem dobrych tekstów – zgłoś się do mnie. Już ja o to zadbam :).