Naming, po polsku po prostu nazewnictwo. Jest to sztuka tworzenia odpowiednich nazw dla produktów, usług, firmy, a nawet całych marek. Naming to jedna z kluczowych czynności, od której powodzenia często zależy sukces lub spektakularna porażka całej firmy.

Czym charakteryzuje się dobra nazwa?

Odpowiednio zaprojektowana nazwa powinna zapadać w pamięć, być chwytliwa, łatwa w wymowie i w piśmie. Ale przede wszystkim powinna się jednoznacznie kojarzyć z komunikatem, który firma chce przekazać swoim odbiorcom bądź klientom.

Czego należy się wystrzegać?

Podczas wymyślania nazwy najgorszym doradcą jest pośpiech. Dobra nazwa może kształtować się przez długi czas. Drugi błąd to uleganie chwilowej modzie (do tej pory na rynku istnieje mnóstwo firm o nazwie z „ex” na końcu – to właśnie efekt takiej mody).

Kto zajmuje się namingiem?

Oczywiście, wymyślenie, a następnie odpowiedni dobór nazwy należy do zadań profesjonalnego copywritera piszącego teksty na zlecenie. Często to właśnie w jego rękach spoczywa odpowiedzialność za los firmy, czy wprowadzanego przez nią na rynek produktu. Szukasz takiej osoby? Już nie musisz – wystarczy, że wejdziesz tutaj. Zleć naming osobie, która się na tym zna :).

Mateusz Winkler

Mateusz Winkler

Jestem profesjonalnym copywriterem i marketingowcem “z krwi i kości”.

Pomagam właścicielom i managerom firm, marketerom, agencjom reklamowym oraz wszystkimi osobom, które chcą rozwijać biznes i zarabiać więcej.

Doradzam i tworzę dla nich teksty, które pomagają w komunikacji, budowaniu marek, pozycjonowaniu stron, a przede wszystkim zwiększaniu sprzedaży.

Shares
Share This

Czy ten artykuł jest pomocny?

Tak? Zrób mi przysługę i podziel się nim z innymi. Dziękuję :)!

Shares