Facebook to niekwestionowany lider pośród wszystkich platform social mediowych. Dzięki swojej uniwersalności, otwartości na nowe technologie, a przede wszystkim nieustannym nastawieniu na rozwój, swoją konkurencję (w postaci np. Snapchata, Pinteresta, czy choćby Youtube’a) pozostawia daleko w tyle.
Facebook, jako podstawa komunikacji dla licznych firm
Prowadzenie komunikacji na tym serwisie staje się nierzadko kluczowym działaniem dla wielu firm. Facebook służy im do zwykłej konwersacji z fanami (klientami obecnymi i potencjalnymi), budowaniu tożsamości, a także do sprzedaży. Niektóre z nich od tego medium uzależniają swoje „być albo nie być” na rynku.
Bez wątpienia rola copywritera w aspekcie prowadzenia spójnej i skutecznej komunikacji za pomocą Facebooka jest nieoceniona. Bierze on udział w tworzeniu strategii, przygotowaniu i wdrażaniu komunikacji, a także jej egzekwowaniu (włączając w to analizę wyniku, bieżącą korektę i wprowadzanie poprawek). Nierzadko jego praca (cały etat) w 100% skupiają się wyłącznie na tym jednym kanale komunikacji.
Nowy zawód?
I tu nasuwa się pytanie. Czy nie nadeszła pora na wyodrębnienie kolejnego „zawodu” copywritera, jaki byłby „Facebook Copywriter”? Trzeba mieć to „coś”, aby potrafić przygotowywać świetne teksty, angażować swoich odbiorców, niekiedy również sprzedawać, a w szczególności powodować, że marka staje się bardziej rozpoznawalna.
Kto wie, może niedługo obok tytułów Copywriter Kreatywny, czy SEO Copywriter, również powstanie równorzędne do nich stanowisko Facebook Copywritera.
Jestem profesjonalnym copywriterem i marketingowcem “z krwi i kości”.
Pomagam właścicielom i managerom firm, marketerom, agencjom reklamowym oraz wszystkimi osobom, które chcą rozwijać biznes i zarabiać więcej.
Doradzam i tworzę dla nich teksty, które pomagają w komunikacji, budowaniu marek, pozycjonowaniu stron, a przede wszystkim zwiększaniu sprzedaży.