Do definicji fraz kluczowych można podchodzić na wiele różnych sposobów. Można dywersyfikować je według typu czy przeznaczenia, co dość szeroko opisałem w artykule pod tytułem: Frazy kluczowe. W jaki sposób analizować i dobierać słowa wpływające na SEO?. Można również dzielić je z uwagi na długość i liczbę zawartych w nich słów, o czym z kolei pisałem we wpisie noszącym tytuł: Pozycjonowanie na długi ogon, czyli czym są frazy long tail?.

Można także skupić się na ich tytułowej kaloryczności – pojęciu, które przybliżę Ci właśnie w tym wpisie.

Czym są kaloryczne słowa kluczowe? 

Mianem kalorycznych słów kluczowych określamy nic innego, jak po prostu słowa, które dla Ciebie (jako właściciela serwisu lub osoby odpowiedzialnej za jego funkcjonowanie) – przynoszą konkretne korzyści. Korzyści wyrażone w postaci wartościowego ruchu przychodzącego do Ciebie prosto z wyszukiwarki. 

Trafficu, który poza “nabijaniem” klików czy czasu spędzonego na stronie – po prostu konwertuje. Wpływając tym samym na wzrost leadów, subskrybentów, a co najważniejsze – Twojej sprzedaży. 

Jaką postać przybierają tego rodzaju frazy? 

Ze względu na swoją specyfikę – słowa, którym możemy przypisać zadowalający poziom kaloryczności, przyjmują zazwyczaj formę tzw. fraz long tail. Takich składających się co najmniej z kilku słów. Wszystko przez fakt, że to właśnie długi ogon charakteryzuje się wysokim stopniem sprecyzowania. Dla ułatwienia i lepszego zobrazowania Ci tego zagadnienia – posłużę się przykładem z branży odzieżowej. 

  • Użytkownik wpisujący w wyszukiwarkę np. frazę “koszulka sportowa”, prawdopodobnie dopiero zastanawia się nad zakupem takiego rodzaju produktu. Szuka inspiracji, najnowszych wzorów, czy też informacji o tym odzieniu. 

Takiej frazy z pewnością nie nazwałbym kaloryczną. 

  • Ale jeśli ten sam użytkownik wpisze w Google’a chociażby “koszulka sportowa męska adidas XL” – możemy sądzić, że jego wymagania są bardzo sprecyzowane. A co za tym idzie – prawdopodobieństwo zakupu znacznie wzrasta. 

W tym przypadku, wspomniana fraza z powodzeniem może być zakwalifikowana jako kaloryczna (i to bardzo 😉). 

Po czym poznać, że dana fraza jest kaloryczna? 

Tego rodzaju zapytania charakteryzują się zazwyczaj trzema stałymi punktami. Mianowicie, są nimi: 

  • Wysoki stopień skomplikowania. Jak już wspomniałem – kaloryczne słowa przyjmują zazwyczaj postać fraz typu long tail. To oznacza, że mogą zawierać od 2 do nawet kilkunastu słów – zazwyczaj bardzo mocno precyzujących oczekiwania danego użytkownika.  
  • Niski poziom średniej ilości miesięcznych wyszukań. W przypadku tego rodzaju fraz, jest on stosunkowo niski i w zależności od branży – może wahać się od kilkunastu do maksymalnie kilkuset zapytań na miesiąc. 
  • Osiąganie ponadprzeciętnych wyników (w generowaniu leadów, subskrypcji, sprzedaży itp.). To oznacza, że ruch pochodzący z tego typu fraz, konwertuje stosunkowo częściej niż ma to miejsce przy okazji bardziej ogólnych zapytań. 

Kaloryczne frazy kluczowe – podsumowanie 

Jak widzisz, zgodnie z swoją definicją, kaloryczne słowa kluczowe to takie, odpowiadające za dowożenie faktycznych wyników – mierzonych ilością klientów, transakcji, czy czystej gotówki generowanej ze sprzedaży online. 

Istotną rolę w ich doborze odgrywa stopień szczegółowości i dopasowania oraz to, jaki wynik są w stanie osiągnąć. Sama średnia ilość miesięcznych wyszukań również jest ważna, jednak akurat w tym przypadku – należy ją traktować drugoplanowo. 

Potrzebujesz tekstów SEO, których kaloryczność będzie na odpowiednio wysokim poziomie? Napisz do mnie, a zobaczymy co da się zrobić 😉! 

Shares
Share This

Czy ten artykuł jest pomocny?

Tak? Zrób mi przysługę i podziel się nim z innymi. Dziękuję :)!

Shares