Jeżeli już tworzysz lub wkrótce zamierzasz podjąć się pisania tekstów na potrzeby sklepów i stron internetowych – prędzej czy później przyjdzie Ci się zmierzyć ze… zmorą wszystkich copywriterów. Żartuję :)! Tzw. meta tagi nie są wcale takie straszne, a po tej lekturze ich tworzenie będzie dla Ciebie jeszcze prostsze.
Sprawdź, czym są i jaką długość powinny mieć. A jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak podejść do ich tworzenia, aby przynosiły maksimum korzyści – po lekturze tego artykułu, zapraszam Cię do sprawdzenia również tego wpisu: Jak tworzyć skuteczne meta tytuły i meta opisy?
Meta title i description – definicja i zastosowanie
Meta tytuł oraz opis to nic innego, jak treści tekstowe, które zawierają podstawowe informacje na temat danej strony internetowej (ważne – każda podstrona powinna posiadać swoje własne i w pełni unikalne tytuły oraz opisy!). Z jednej strony znajdziesz je w kodzie źródłowym każdej strony internetowej. Z drugiej (tej ważniejszej) – są one kluczowym elementem wykorzystywanym do wyświetlania danych bezpośrednio w wynikach wyszukiwania.
O ile meta description w głównej mierze pełni rolę informacyjną (np. może zachęcić do kliknięcia i odwiedzenia danej witryny), o tyle meta title ma dodatkowo nieoceniony wpływ na pozycjonowanie wybranego serwisu. Właśnie dlatego jest jednym z podstawowych elementów, w którym po prostu musisz umieścić odpowiednio dobrane frazy kluczowe.
Ile znaków na meta title?
Według wytycznych Google – maksymalna ilość, która może być zaprezentowana w wyszukiwarce, wynosi 70 znaków ze spacjami. Jeżeli będzie ich więcej – tytuł po prostu zostanie „ucięty”, a na jego końcu pojawią się 3 kropki.
Jednak biorąc pod uwagę, że ostateczna zawartość meta tytułów jest wyświetlana w oparciu o szerokość zajmowanego obszaru (piksele), a nie konkretną liczbę znaków – osobiście wolę zachować bufor bezpieczeństwa i nie wyczerpywać całego limitu. W związku z tym, staram się, aby moje tytuły meta zawierały od 50 do maksymalnie 60 zzs.
Ile znaków na meta description?
Oficjalnie Google dopuszcza opisy o objętości 160 zzs. Aczkolwiek, również w tym aspekcie obowiązuje podobne podejście związane z pikselami. I podobnie, jak w przypadku tytułów – w tym obszarze także zalecam używanie odrobinę mniejszej ilości znaków, niż wynika to ze wskazań i instrukcji.
Osobiście pilnuję tego, aby każde moje meta description nie przekraczało 150 znaków ze spacjami. Ale jeśli dla Ciebie to nadal za mało – z powodzeniem możesz zdecydować się na dorzucenie kilku dodatkowych znaków. Byle nie przekraczać „magicznej bariery” 160 zzs :).
Długość title i description – podsumowanie
Maksymalna długość meta tytułów i opisów, które będą wyświetlone w CAŁOŚCI, wynosi odpowiednio 70 oraz 160 pikseli. Ze swojej strony rekomenduję używanie nieco wariantów krótszych o 5 – 10 zzs.
Więcej porad i inspiracji ze świata copywritingu i nie tylko? Mówisz – masz :)! Zajrzyj na mój blog copywritera i zapoznaj się z pozostałymi spośród ponad setki merytorycznych wpisów.