Kiedyś kartka papieru, później maszyna, a teraz klawiatura komputera, ekran i dowolny program służący do pisania. To zupełnie wystarczy do tworzenia „standardowych” tekstów. Ale co zrobić, jeśli stoisz przed zadaniem stworzenia treści „pod SEO”? Poznaj kilka sposobów i narzędzi bez których praca SEO copywritera jest trudna i raczej bezsensowna 😊.

W SEO liczą się cyferki, czyli Microsoft Excel

Masz „humanistyczny umysł” i od zawsze uważałeś, że excel to narzędzie szatana, które nie ma nic wspólnego z pisaniem tekstów i wykorzystuje się go jedynie do matematycznych obliczeń? Błąd!

Praca SEO copywritera to także cyferki, dużo cyferek. Poza dobrze brzmiącymi tekstami, trzeba bowiem pamiętać o naszpikowaniu ich odpowiednimi słowami kluczowymi. Sztuką nie jest tylko ich dodanie do tworzonej treści, ale zrobienie to w taki sposób (i wybranie takich fraz), aby teksty SEO były jak najbardziej skuteczne.

Czy pisanie tekstów pod pozycjonowanie jest trudne?

Pół biedy jeśli współpracujesz ze specjalistą od SEO, który przekazuje Ci konkretne wskazówki, a Ty masz jedynie zając się tworzeniem treści. Schody zaczynają się w momencie, gdy to na Twoich barkach ląduje nie tylko wykonanie tekstu, ale również przygotowanie dla niego najlepszych słów kluczowych.

Czy to trudne? Nie, jeśli używasz odpowiednich narzędzi (i oczywiście umiesz z nich korzystać). W mojej ocenie, w pracy SEO kopirajtera najlepiej sprawdzają się te 2 – Senuto oraz SEMSTORM. W dużej części są do siebie podobne i zaspokajają te same potrzeby. Jednak ja wykorzystuję ich różne funkcjonalności, przez co oba narzędzia idealnie się uzupełniają.

Bowiem, w czym jedno jest mocne, drugie ma pewne niedoskonałości – i na odwrót.

Analiza pozycji klienta, jak i otoczenia konkurencji, czyli Senuto

To świetne narzędzie do sprawdzania pozycji, jakie dana strona zajmuje na konkretne frazy kluczowe. Senuto monitoruje codziennie kilka albo kilkanaście milionów fraz (sam już nie wiem dokładnie ile, ale grunt, że jest ich naprawdę dużo😊). To sprawia, że dane są wystawiane na bieżąco, a same raporty – bardzo wiarygodne.

Po co Ci te informacje? Senuto możesz bowiem wykorzystać do weryfikacji witryny, na którą masz przygotować teksty np. sprawdzić, na jakie frazy zajmuje wysokie pozycje, a jakie należy poprawić lub wprowadzić od nowa.

Z drugiej strony, narzędzie to możesz wykorzystać do analizy konkurencji oraz „podpatrzenia” na jakie frazy się pozycjonuje. To prawdziwa kopalnia wiedzy 😊.

Czy to wszystko, co oferuje Senuto?

Oczywiście, funkcjonalności jest dużo więcej, jednak Ciebie jako SEO copywritera powinna zainteresować ta wymieniona przeze mnie powyżej. No dobra, jest coś jeszcze.

Najmłodsze dziecko Senuto (funkcjonalność, którą wprowadzili całkiem niedawno) – analiza kanibalizacji słów kluczowych. Jest to o tyle fajna opcja, że pozwala Ci ona na sprawdzanie, czy przypadkiem na stronie, na której mają znaleźć się Twoje teksty, nie dochodzi o tzw. kanibalizacji fraz. Objawia się to tym, że na 1 lub kilka fraz kluczowych Google raz pokazuje jedną, a raz drugą podstronę. Taka informacja da Ci wiedzę, czy może warto przenieść jedne treści do drugi lub po prostu zdecydować o rozbudowaniu konkretnej podstrony o dodatkowe teksty.

Dobór najlepszych fraz kluczowych, czyli SEMSTORM

To natomiast wyśmienite narzędzie do wyszukiwania fraz kluczowych. Dzięki niemu bardzo często udaje mi się znajdować długie ogony, o jakich nawet keyword planner od Googla nie słyszał 😊.

Dodatkowo, SEMSTORM nie ogranicza się jedynie do prezentacji „suchych” informacji na temat potencjału konkretnych słów kluczowych, ale dodatkowo uzupełnia je o dane związane z lokalizacją. Czyli informuje, w jakim kraju oraz w jakim mieście dane frazy są wyszukiwane.

Czy to wszystko co oferuje SEMSTORM?

Naturalnie, że nie 😊. Podobnie, jak w przypadku Senuto – narzędzi i opcji jest mnóstwo. Jednak Ciebie, jako copywritera od SEO powinna zainteresować szczególnie jedna – edytor tekstów.

Jest to bardzo intuicyjne narzędzie, dzięki któremu tworzenie tekstów SEO staje się dużo prostsze. Szerzej o jego funkcjonalnościach pisałem na blogu SEMSTORM, dlatego pozwól, że w tym miejscu jedynie wypunktuję jego opcje:

  • Sugestie słów kluczowych, dzięki którym wybór najlepszych fraz staje się dużo prostszy.
  • Podpowiedzi SEO, które ułatwią Ci zredagowanie całego tekstu (w tym ustawienie nagłówków, pogrubień, obrazków itp.).
  • Oceny wprowadzonych treści, dzięki którym dowiesz się, czy tekst jest zgodny z zasadami SEO, czy też coś trzeba w nim poprawić.
  • Statystyki, które stanowią swego rodzaju podsumowanie Twojego tekstu.
  • Wiele innych, a wśród nich sugestie hashtagów, czy pytań, jakie możesz postawić w tekście.

Głodny wiedzy?

Pamiętaj o regularnym odwiedzaniu mojego bloga, a konkretnie sekcji poświęconej działce SEO. A jeżeli po prostu szukasz sprawdzonego copywritera, który zajmie się Twoimi tekstami (nie tylko pod pozycjonowanie) – od razu przejdź do kontaktu.

Share This