Jeżeli choć trochę interesujesz się zagadnieniami związanymi z pozycjonowaniem, czy po prostu obszarem SEO copywritingu, z pewnością nieraz zdarzyło Ci się usłyszeć o tym, że musisz posiadać unikalne teksty. 

Czym one tak właściwie są i o co to całe “halo”? Śpieszę z wyjaśnieniem 😊.

Definicja unikalności treści – znasz ją? 

Pojęcie dotyczące unikalnych treści oznacza nic innego, jak teksty, które są niepowtarzalne, oryginalne i po prostu jedyne w swoim rodzaju. W skrócie: niezapożyczone, nieskopiowane, a co gorsza – nieukradzione z innej strony internetowej, sklepu online, czy firmowego bloga. 

Dlaczego stosowanie unikalnego contentu jest takie ważne? 

W tym miejscu warto zaznaczyć trzy kluczowe aspekty, których może dotykać to zagadnienie: 

Pierwszy z nich to po prostu budowanie rozpoznawalności marki. Jeżeli swoją przygodę z promocją lub rozwojem firmy zaczniesz od kopiowania i zapożyczania treści – możesz mieć pewność, że nie skończy się to dobrze. 

Tutaj trzeba również wspomnieć o kreatywności. Można powiedzieć, że brak unikalności jest jej całkowitym zaprzeczeniem, bo niby jak stosować legendarne “nieszablonowe podejście”, jeśli te same treści użytkuje także Twoja konkurencja? 

Drugim elementem jest PR i opinie pośród odbiorców (zarówno klientów, jak i kontrahentów). Wyobrażasz sobie ich reakcję, jeśli dowiedzieliby się, że komunikacja, którą stosujesz jest wtórna i wykorzystywana przez wielu 😉? 

Jednak najważniejszy aspekt zostawiłem sobie na koniec. 

Brak unikalnego tekstu niszczy Twoje pozycjonowanie 

W dbaniu o unikalny content chodzi przede wszystkim o nic innego, jak… uwaga… SEO! Tak, unikalność (a także wartość) treści jest jednym z kluczowym czynników rankingowych, wpływających na to, jak wysokie pozycje osiąga Twój serwis internetowy. 

W skrócie: 

  • Jeśli wyszukiwarka (w domyśle: Google) widzi, że teksty umieszczone w Twoim serwisie są oryginalne – istnieje duża szansa, że doceni Twoje starania i podniesie pozycje. 
  • Jeżeli zauważy, że treści na Twojej stronie nie są niepowtarzalne (czytaj: występuje zjawisko tzw. duplicate contentu) – możesz mieć pewność, że odbije się to na Twoich pozycjach (i to w bardzo negatywny sposób). 

P.S. Więcej na temat negatywnego zjawiska duplikacji treści przeczytasz w moim artykule, dostępnym pod wymownym tytułem: Duplicate content – Twój wróg. 

Jak sprawdzisz, czy Twój content jest unikalny? 

Istnieje kilka sprawdzonych metod, które dadzą Ci pewność, że Twoje treści na pewno są oryginalne. 

Po pierwsze – pisz je osobiście. Kogo, jak kogo, ale samego siebie chyba nie oszukasz 😉. 

Po drugie – wykorzystuj programy i narzędzia do sprawdzania tekstów pod kątem plagiatu. Tutaj na Twoją uwagę zasługuje chociażby serwis o nazwie Copyscape. 

Po trzecie – zatrudnij SEO copywritera, który zna się na swojej pracy i wie, jak tworzyć wartościowe, merytoryczne, a przede wszystkim w pełni unikalne teksty. 

Unikalne teksty – podsumowanie 

Jak widzisz, zapewnienie unikalności treści publikowanych w ramach danego serwisu internetowego, nie jest jedynie fanaberią. To wymóg, bez którego nie tylko stracisz w oczach swoich klientów, ale przede wszystkim pozbawisz się szansy na skuteczne pozycjonowanie w Internecie. 

Shares
Share This

Czy ten artykuł jest pomocny?

Tak? Zrób mi przysługę i podziel się nim z innymi. Dziękuję :)!

Shares