Po newsletterach, o których wspominałem w tym artykule, wreszcie przyszedł czas na omówienie innego nośnika, który w ostatnich latach zdecydowanie zyskuje na popularności. Osobiście cenię je za wygodę, a także krótką i bardzo przystępną formę (zdecydowanie preferuję odcinki trwające maksymalnie 15 – 20 minut – a Ty?).
Podcasty stanowią świetną alternatywę dla słuchania muzyki, przez co w moim przypadku sprawdzają się zwłaszcza podczas jazdy samochodem czy też uprawiania sportu.
Ale dość rozpływania się nad ich zaletami. Pora powiedzieć sobie, kogo warto słuchać, aby zwiększyć Twoje szanse na zwycięstwo w tym copywritersko-marketingowym wyścigu. No to zaczynamy!
Marketing z głową – Łukasz Hodorowicz
W moim zestawieniu absolutnie numer jeden, jeśli chodzi o podcasty dla copywriterów, marketerów oraz przedsiębiorców. Łukasz porusza bardzo ciekawe tematy dotyczące psychologii i ludzkich zachowań – odnosząc je bezpośrednio do działań marketingowych. Znajdziesz tam mnóstwo copywriterskich “smaczków”, które (o ile zostaną umiejętnie zastosowane) zdecydowanie poprawiają jakość i skuteczność Twoich tekstów.
Śledzę go od dłuższego czasu i mogę powiedzieć tylko jedno – każdy odcinek to kolejna petarda, którą słucha się z przyjemnością i zaciekawieniem.
Growth Hacking Po Polsku – Mateusz Wyciślik
Z podcastu mojego imiennika dowiesz się, jak robić marketing, który jest skalowalny, prosty i (o ile dobrze poprowadzony) – bardzo skuteczny. Mateusz omawia narzędzia i taktyki, a także przedstawia mnóstwo interesujących trików, które pozwalają “hakować” marketing.
Jak dla mnie ten podcast to pozycja obowiązkowa dla każdego marketera, który ma dość utartych schematów, lubi odkrywać i testować nowe rzeczy, a przede wszystkim – poszerzać swoje kompetencje. A skoro dobry copywriter powinien być również świetnym marketingowcem – Ty również znajdziesz tam coś dla siebie ?!
Skuteczny marketing – Wojciech Bizub
Kolejną ciekawą propozycją jest podcast prowadzony przez właściciela agencji WBIZNES, czyli Wojtka Bizuba. Znajdziesz w nim wiele informacji na temat prowadzenia biznesu, zarządzania sobą i swoją marką, no i oczywiście… marketingu.
Wartością dodaną tego podcastu jest fakt, że jego autor dzieli się mnóstwem swoich przemyśleń, a także “podsuwa” rozwiązania, które sam stosuje.
Konkretnie o marketingu – Artur Jabłoński
Marka Artura kojarzy się głównie z kampaniami na Facebooku oraz w wyszukiwarce Google. Niech to jednak Cię nie zmyli! Poza potężna dawką wiedzy na temat funkcjonowania tych ekosystemów, znajdziesz również wiele ciekawych odcinków poświęconych copywritingowi, jak i szeroko pojętej tematyce komunikacji i reklamy w sieci.
Podcasty dla copywriterów. Kogo jeszcze warto słuchać?
Jak widzisz, w tym artykule skupiłem się wyłącznie na polskojęzycznych podcastach, jednak to i tak nie jest pełna lista osób, które wypada śledzić. Poza wyżej wymienionymi autorami – zdecydowanie polecam Ci również zapoznanie się z takimi propozycjami, jak:
- Marketing Masterclass od Magdaleny Pawłowskiej
- Nowoczesna Sprzedaż i Marketing od Szymona Negacza
- Mała Wielka Firma od Marka Jankowskiego
Gdzie słuchać tych podcastów i dlaczego warto?
Osobiście korzystam z aplikacji Spotify, jednak z łatwością znajdziesz je także na Apple Podcasts. Jeśli dobrze poszukasz – prawdopodobnie uda Ci się je odszukać także na kilku innych tego typu platformach.
Jeżeli jeszcze zastanawiasz się, czy taka forma edukacji jest dla Ciebie – zwróć uwagę na kilka istotnych aspektów.
- Po pierwsze, oszczędzasz czas, bo w trakcie ich słuchania możesz robić inne rzeczy (biegać, ćwiczyć, gotować, tańczyć, prowadzić samochód, a nawet spędzać czas w toalecie).
- Po drugie – oszczędzasz swoją energię. Nie musisz wertować setek stron, blogów i newsletterów w poszukiwaniu wiedzy. W podcastach całą tę “robotę” ktoś “odwalił” za Ciebie i podaje Ci to wszystko, jak na złotej tacy ?.
- Po trzecie – nawet jeśli dany temat nie jest stricte powiązany z Twoją działalnością (lub nie za bardzo Cię interesuje), to nic straconego. Pamiętaj, że informacje, które usłyszysz, mogą stać się źródłem nowych pomysłów, inspiracji oraz idei. Wiem, co mówię, bo wiele “genialnych” pomysłów przychodzi mi do głowy właśnie wtedy, gdy słucham podcastów!
A jeśli lubisz takie treści…
Podziel się ze swoimi znajomymi i kolegami z pracy! Możesz skopiować link albo użyć do tego przycisków, które umieściłem na tej stronie. Ty decydujesz ?!
Jestem profesjonalnym copywriterem i marketingowcem “z krwi i kości”.
Pomagam właścicielom i managerom firm, marketerom, agencjom reklamowym oraz wszystkimi osobom, które chcą rozwijać biznes i zarabiać więcej.
Doradzam i tworzę dla nich teksty, które pomagają w komunikacji, budowaniu marek, pozycjonowaniu stron, a przede wszystkim zwiększaniu sprzedaży.