Lepsze samopoczucie, większa wydajność, a do tego brak problemów ze zdrowiem. Często, aby osiągnąć to wszystko wystarczy zadbać o właściwe wyposażenie i zaaranżowanie swojego stanowiska pracy. Jak to zrobić, gdy jest się copywriterem? Sprawdź kilka porad, które wdrożyłem i przetestowałem na sobie. Mi pomogły, więc mam nadzieję, że i Tobie ułatwią życie 😉! 

Laptop dla copywritera 

Więcej na ten temat napisałem w artykule: laptop do pisania. Jeżeli nie masz czasu, aby zapoznać się z jego treścią – poniżej przedstawiam krótkie streszczenie. 

Aranżując stanowisko pracy dla copywritera pamiętaj o tym, aby postawić na sprzęt, który jest wydajny, działa płynnie, a także umożliwia stosunkowo długą pracę na jednym ładowaniu baterii (minimum 2 – 3 godziny). 

Ponadto, szukaj sprzętu, który posiada nowoczesny procesor (np. Intel Core i5 i nowsze), sporo pamięci RAM (8GB lub więcej) oraz dysk twardy o pojemności, która pozwoli zachować kilkadziesiąt GB wolnej przestrzeni. Jeśli chodzi o monitor – choć znam sporo osób pracujących na małych ekranach – według mnie powinien on mieć co najmniej 15 lub 16 cali. 

Cena laptopa dla copywritera? Optymalna to około 4500 – 5500 złotych, ale z pewnością znajdziesz coś fajnego również w nieco niższym budżecie. 

Klawiatura dla copywritera 

W kolejnym kroku opowiemy sobie o elemencie, bez którego wykonywanie zawodu copywritera jest po prostu niemożliwe. No chyba, że lubisz pisać za pomocą ekranów dotykowych, ale jak dla mnie to już jakiś ekstremalny rodzaj copywritingu 😉! 

Niezależnie, czy preferujesz używanie klasycznej klawiatury podłączanej do komputera, czy też wolisz, gdy ten element stanowi integralną część laptopa – pamiętaj, aby zwrócić uwagę na takie aspekty, jak: 

  • Cicha i płynna praca – sprawdź, czy klawisze się nie zacinają, pracują równo i nie generują zbyt dużo zbędnego hałasu. 
  • Podświetlenie klawiszy – docenisz to zwłaszcza, jeśli przyjdzie Ci pracować w półmroku lub całkowitej ciemności. 
  • Regulacja położenia – kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt tysięcy uderzeń na dzień może odbić się na kondycji Twoich palców, nadgarstków, dłoni, jak i całych rąk. Aby zniwelować negatywne skutki takiego rodzaju pracy – upewnij się, że wybrana klawiatura posiada regulację położenia. 

P.S. Jeżeli zdecydujesz się na korzystanie z klawiatury wbudowanej w laptop – wyposaż się w dodatkową podstawkę, która umożliwi Ci uzyskanie właściwego kąta nachylenia. 

Cena klawiatury dla copywritera? W przypadku laptopa – 0 zł. W sytuacji, gdy preferujesz zakup oddzielnego sprzętu – celuj w produkty, których ceny zaczynają się od 250 – 300 złotych. 

Myszka dla copywritera 

Mogłoby się wydawać, że najważniejszym elementem pracy copywritera jest wspomniana powyżej – klawiatura. Z doświadczenia jednak wiem, że aby proces pisania przebiegał płynnie, był wygodniejszy, a jednocześnie wydajniejszy – doskonałym uzupełnieniem takiego stanowiska jest odpowiednia myszka lub czuły touchpad. 

W tym miejscu tylko dodam, iż w poprzednim artykule na temat laptopa dla copywritera wspomniałem, że nie za bardzo lubię korzystać z wbudowanych touchpadów. Z tego względu to właśnie dobrze dopasowana myszka jest dla mnie jednym z kluczowych elementów wyposażenia stanowiska copywritera. 

Mówiąc “dobrze dopasowana” mam na myśli zarówno jej rozmiar, jak i kształt, za pomocą których powinna idealnie przylegać do powierzchni dłoni. Dzięki temu zadbasz o ergonomię, a co najważniejsze – nawet wielogodzinna praca przy komputerze nie będzie się wiązała z bólem czy innymi dolegliwościami.  

W tym miejscu staraj się unikać mikroskopijnych urządzeń, przez które połowa dłoni potrafi znaleźć się nie na powierzchni myszki, a na biurku lub co gorsza – “w powietrzu”. Poza tym, że są lekkie i łatwo się je transportuje – nie mają do zaoferowania nic więcej. 

Cena myszki dla copywritera? Jak na moje oko – nie warto schodzić poniżej 150 – 200 zł. 

Biurko dla copywritera  

Znam sporo osób, które preferują tzw. pracę na stojąco. Sam do nich nie należę, ale jeśli i Ty lubisz czasami tak sobie popracować – upewnij się, że Twoje biurko posiada opcję regulacji wysokości.  

Regulacja może się odbywać w sposób manualny (za pomocą specjalnej korbki) – wówczas zakup biurka wiąże się z nieco mniejszymi wydatkami. Regulacja może być również w pełni automatyczna (za pomocą przycisków) – wtedy koszt zakupu może być większy o kilka stówek. 

Poza elementami odpowiadającymi za dopasowanie wysokości – koniecznie zwróć uwagę na rozmiar powierzchni roboczej. Nie wskażę konkretnych wymiarów (sam pracuję na “kolosie” mierzącym blisko 150 na 90 cm). Ważne, aby Twoje biurko pozwalało Ci na swobodną pracę i mieściło wszystko, czego potrzebujesz. 

Ceny biurek dla copywriterów? Sensowne rozwiązania zaczynają się już od 1000 złotych.  

Fotel dla copywritera 

W tym miejscu kieruj się zasadą, że najpierw zdrowie – potem praca

Dobrze dobrany, w pełni ergonomiczny fotel to absolutny must-have, w który musisz wyposażyć swoje stanowisko pracy. Dopilnuj, aby mebel, który wykorzystujesz do tworzenia tekstów (i prawdopodobnie spędzasz na nim od kilku do kilkunastu godzin każdego dnia), był: w pełni regulowany, miał przyjemną w dotyku i oddychającą powierzchnię, a ponadto był wykonany z solidnych materiałów (które nie skrzypią i nie grożą pęknięciem lub zdeformowaniem). 

Dlaczego ergonomiczny fotel jest tak ważny? 

Pozwól, że posłużę się własnym przykładem. Mianowicie, odkąd przesiadłem się z klasycznego fotela “z sieciówki” – wydajność mojej pracy wzrosła o jakieś 200%. Do tej pory pamiętam, jak zaledwie po 1 czy 2 godzinach spędzonych przy komputerze zaczynał doskwierać mi lekki ból pleców, czułem, że jest mi niewygodnie, a sama praca zaczęła iść jakoś “gorzej”. 

Gdy zdecydowałem się na zakup czegoś z “wyższej półki” – całkowicie zapomniałem o tych problemach. W moim przypadku inwestycja w profesjonalny fotel zwróciła się już kilkukrotnie.   

Cena naprawdę dobrego fotela dla copywritera? Radzę przeznaczyć na ten cen od 1500 do nawet 3000 złotych. 

Monitor dla copywritera 

Powoli zbliżamy się do końca kompletowania całego stanowiska dla profesjonalnego copywritera. Ale zanim to zrobimy – pora na wybór dodatkowego ekranu. 

Jeżeli jesteś jedną z tych osób, które lubią ułatwiać i przyspieszać swoją pracę (Ja też! Ja też!) – radzę zainwestować w dodatkowy monitor. Obecnie praktycznie nie wyobrażam sobie pracy wyłącznie przy użyciu ekranu mojego laptopa. 

W tej materii sprawa jest prosta. Jeśli nie jesteś super estetą, dla którego liczy się idealne odwzorowanie kolorów i ultra jakość obrazu – kup jakikolwiek monitor, który po prostu działa 😉. 

Sam pracuję na dość sporym sprzęcie (prawie 32 cale), jednak z powodzeniem poradziłbym sobie na nieco mniejszych jednostkach. 

Cena za monitor dla copywritera? Myślę, że 1000 złotych to absolutny max, a z łatwością znajdziesz mnóstwo dobrych i przy okazji tańszych rozwiązań. 

Wyposażenie stanowiska pracy copywritera – czy to już wszystko? 

W zasadzie prawie tak, ale jeśli zależy Ci, aby “wycisnąć” z niego najwięcej, jak tylko się da – pamiętaj o dodatkowych elementach pod postacią: lampki na biurko, drukarki, skanera, niszczarki, podnóżka, a także odpowiedniej szafki lub regału, na którym pomieścisz wszystkie dokumenty. 

Jeśli zgromadzisz to wszystko – gratulacje! Właśnie udało Ci się stworzyć w pełni profesjonalne biuro dla copywritera. 

Lubisz takie wpisy? 

Tak? No to bardzo się cieszę, że mogłem Ci pomóc. Jeżeli chcesz mi jakoś podziękować – będę wdzięczny, jeśli podzielisz się nim ze swoimi znajomymi. A tymczasem – do następnego razu 😊! 

Mateusz Winkler
Mateusz Winkler

Jestem profesjonalnym copywriterem i marketingowcem “z krwi i kości”.

Pomagam właścicielom i managerom firm, marketerom, agencjom reklamowym oraz wszystkimi osobom, które chcą rozwijać biznes i zarabiać więcej.

Doradzam i tworzę dla nich teksty, które pomagają w komunikacji, budowaniu marek, pozycjonowaniu stron, a przede wszystkim zwiększaniu sprzedaży.

Shares
Share This

Czy ten artykuł jest pomocny?

Tak? Zrób mi przysługę i podziel się nim z innymi. Dziękuję :)!

Shares