Tytułowe topical authority jest stosunkowo nowym podejściem, według którego Google lepiej ocenia strony mogące pochwalić się treścią wysokiej jakości. Taką, stworzoną przez ekspertów i taką, która dostarcza fachowej i sprawdzonej wiedzy. 

Z tego artykułu dowiesz się, czym dokładnie jest topical authority, pod jaką postacią mogą występować tego typu treści, a także poznasz kilka wskazówek, jak tworzyć tego rodzaju content.

Na początek przewrotnie, bo zacznę od korzyści, jakie możesz odnieść w wyniku dbania o topical authority Twojej strony internetowej. 

Jakie korzyści niesie za sobą topical authority? 

Pierwszą z nich jest budowanie marki. Prowadzenie wartościowego bloga, strony www czy serwisu informacyjnego bądź naukowego, pozwala na zdobycie pozycji eksperta w danej branży. Zyskanie rozgłosu (czy jak kto woli – “fame’u”), a w konsekwencji – także zwiększenie swoich zasięgów oraz liczby klientów. 

Drugą, nie ma co ukrywać, jest po prostu pozycjonowanie, a konkretnie – generowanie “darmowego” ruchu pochodzącego z wyszukiwarki. Topical authority jest bowiem doskonałym sposobem służącym nie tylko do wzmocnienia prowadzonych kampanii SEO. Ten rodzaj podejścia do tworzenia contentu, może stać się głównym, a czasami jedynym filarem, na którym oprzesz wszystkie swoje działania związane z pozycjonowaniem. 

To oczywiście zależy od branży, w której działasz, Twojej konkurencji, sytuacji rynkowej i wielu innych aspektów. Z doświadczenia jednak wiem, że w wielu przypadkach – da się to zrobić 😉. 

Czy topical authority wiąże się tylko z pisaniem “pod SEO”? 

Contentu tworzonego z zamiarem wykorzystania topical autority pod żadnym pozorem nie można utożsamiać jedynie z tekstami SEO. Jasne, odpowiednie użycie wybranych fraz kluczowych (w tym LSI, czyli semantycznych słów kluczowych), jest ważne. Jednak, w tym obszarze najważniejsza jest jakość. Rozumiana przede wszystkim jako dostarczanie wartościowych treści, zgodnych z intencjami użytkowników, a przede wszystkim – rozwiązujących ich realne problemy. 

Pod jaką postacią mogą występować treści wpływające na topical authority? 

Z uwagi na swoją specyfikę, najlepszym miejscem czy też nośnikiem wartościowej wiedzy są wszelkiego rodzaju wpisy blogowe, publikacje naukowe, artykuły, instrukcje czy poradniki. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby treści mieszczące się w definicji topical authority przyjmowały także inną postać: opisów, landing page, kategorii itp. 

Jak projektować treści, aby uzyskać wysokie topical authority? 

Zgodnie z tym, co napisałem kilka linijek wyżej, aby Twój tekst, jak i cały serwis był postrzegany w ramach topical authority: 

  • Zadbaj o optymalizację SEO, czyli używaj słów oraz całych zwrotów, których wyszukują Twoi potencjalni odbiorcy. W tym miejscu, poza krótkimi frazami kluczowymi, zwróć także uwagę na frazy long tail – zawierające w sobie nawet pełne zdania czy gotowe pytania. 

Na znalezieniu odpowiednich fraz pomoże Ci chociażby SEMSTORM, czyli narzędzie, które szerzej opisałem w artykule pt.: Narzędzia dla SEO copywritera. 

  • Dopilnuj, aby Twoje teksty były wartościowe, czyli dostarczaj praktycznych informacji, które poszerzają wiedzę Twoich czytelników lub po prostu rozwiązują ich problemy. Nie ograniczaj się jedynie do zdefiniowania wybranych pojęć. Jeśli tematyka, którą się zajmujesz na to pozwala – dziel się też przykładami, a nawet instrukcjami. 

Jeśli nie masz pomysłu na content, z pomocą przyjdzie Ci lektura innego z moich artykułów, a mianowicie: Kilka pomysłów, skąd brać tematy na prowadzenie bloga. 

  • Linkuj, aby pomóc odbiorcom i Google’owi zrozumieć, o czym jest Twoja strona. W tym działaniu pomogą Ci zarówno działania związane z linkowaniem wewnątrz Twojego serwisu (odnośniki prowadzone “z” i “do” innych wpisów / podstron itp.), jak i klasyczny linkbuilding (odnośniki pochodzące z innych stron internetowych). 

W jednym, jak i drugim rodzaju liczy się to, aby miejsca, z których linkujesz były powiązane ze sobą tematycznie i prezentowały wysoki poziom jakości prezentowanych na nich treści. 

Jeden wpis to zdecydowanie za mało? Dlaczego topical authority to system naczyń połączonych? 

Musisz wiedzieć, że topical authority jest pojęciem odnoszącym się do całej Twojej witryny: wpisach, artykułach, publikacjach i innych rodzajach merytorycznego contentu. Dlatego o tym, czy Twój serwis uzyska takie miano, nie decyduje pojedynczy wpis, czy też jednorazowa akcja. O sukcesie w tym obszarze decyduje regularnie publikowanie nowych i wartościowych treści, a także zadbanie o całe otoczenie Twojej strony (wspomniany linkbuilding). 

Zdobycie tytułowego topical authority jest dla Ciebie, jeśli chcesz zbudować pozycję eksperta w branży, zadbać o pozycjonowanie swojej strony, wyprzedzić swoją konkurencję, a ponad wszystko – zapewnić sobie większe zyski. 

Chcesz, aby pomógł Ci w tym specjalista od jakościowego contentu? Zatem, zapraszam do siebie 😉. 

Shares
Share This

Czy ten artykuł jest pomocny?

Tak? Zrób mi przysługę i podziel się nim z innymi. Dziękuję :)!

Shares